رحیم بنا مولایی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی استفاده بهینه از نمایشگاه توانمندی های تولیدی در اتاق بازرگانی البرز، گفت: در جامعه شاهد برخی برداشت های غلط و غیر منطقی نسبت به سرمایه دار و تولید کنندگان هستیم که این مشکل تمایل صاحبان سرمایه به کار آفرینی را به نحو بارزی کاهش داده است.
وی تصریح کرد: باید فرهنگ جامعه به سمتی هدایت شود تا نگاه به سرمایه گذار تغییر کند تا صاحبان سرمایه با عشق و علاقه وافر و بدون دغدغه در عرصه کار آفرینی و ایجاد اشتغال وارد صحنه تولید شوند.
وی تغییر نگاه فرهنگی درمباحث عملیاتی شدن 'اقتصاد نفتی به غیر نفتی' و 'اقتصاد دولتی به خصوصی' و نیز ' تغییر در الگوی مصرف ' را از ضروریات و الزامات تحول در تولید و اشتغال و حرکت پرشتاب به سمت اجرای اقتصاد مقاومتی دانست.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز همچنین پویایی جامعه را وابسته به ترویج و تقویت فرهنگ خودباوری دانست و گفت: باید مصرف کنندگان ما این واقعیت را بپذیرند که بسیاری از محصولات ساخت کشور از لحاظ مرغوبیت قابل رقابت با محصولات خارجی است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم چین علاقه ای به خرید محصولات تولیدی کشورشان ندارند، گفت: ما از این فرصت و موقعیت استفاده کرده و در حال حاضر برخی از محصولات کشورمان از جمله محصولات صنایع غذایی، شیمیایی، پوشاک و دارویی را به چین صادر می کنیم.
وی هماهنگی با آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان از نمایشگاه توانمندی های استان البرز در روزهای خاص را از برنامه های اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد و افزود: حضور اهالی علم بستر ساز ترویج فرهنگ خرید و مصرف محصولات وطنی است.
وی با اشاره به استقبال فعالان اقتصادی برای حضور فعال در نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدماتی استان گفت: نظر به اینکه هیات های تجاری خارجی در سفر به البرز به دلیل محدودیت زمانی موفق به مشاهده انواع محصولات استان نمی شوند، لذا در بازدید از این نمایشگاه با توانمندی های بخش تولید البرز آشنا و بستر برای توسعه صادرات استان فراهم خواهد شد.
وی افزود: در این نمایشگاه برای هر واحد تولیدی صادرات محور یک مکان مناسب درنظر گرفته شده است تا محصولات تولیدی خود را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند.
بنامولایی از رونمایی سایت تجارت الکترونیک و ایجاد نمایشگاه دایمی توانمندی های استان به عنوان حرکتی موثر درحذف واسطه های مجازی نام برد و اظهارکرد: فعالان اقتصادی می توانند با مراجعه به پورتال اتاق بازرگانی استان هرکدام یک صفحه از این سایت را برای معرفی و عرضه محصولات تولیدی واحدهایشان اختصاص دهند .
وی با اشاره به اجرایی شدن طرح دولت الکترونیک اظهار کرد: صرفه جویی در وقت و هزینه ها از مزایای این طرح است، لذا امروزه بسیاری از کسب کار ها و مشاغل الکترنیکی و سیستمی شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به فضای به وجود آمده در نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدماتی استان ما از همیاری دانشگاهها و آموزشکده ها ی فنی و حرفه استقبال می کنیم.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز با تاکید بر ضرورت حاکمیت فرهنگ دلار سازی به جای دلار سوزی در جامعه گفت: باید به نحوی برنامه ریزی شود تا فرزندان مان از کودکی با روشهای کسب و کار و خودباوری آشنا شوند .
بنامولایی افزود: امروزه خیلی از محصولاتی که به نام خارجی در کشور به فروش می رسد ساخت داخل کشور است و بسیاری مصرف کنندگان نا آگاهانه خریدار محصولات داخلی با برچسب و لیبل خارجی هستند .
گفتنی است، در پایان این جلسه اعضای این نشست از نمایشگاه توانمندی های تولید و صنعتی استان در اتاق بازرگانی البرز دیدن کردند.
نمایشگاه توانمندی های تولید صنعتی استان البرز با هدف آگاهی هیات های تجاری خارجی از توانمندی های بخش تولید استان در راستای توسعه صادرات محصولات تولیدی البرز فراهم شده است.
در این نمایشگاه برای هر واحد تولیدی صادرات محور یک مکان مناسب به صورت قفسه در نظر گرفته شده تا محصولات تولیدی را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهند.
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.