فردین شمس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری بر اساس مصوبه کمیته راهبردی و ستادتنظیم بازار استان مقرر شد 2 هزار تن پرتقال و 900 تن سیب وارد استان شود.
وی اظهار داشت: برهمین مصوبه سیب و پرتقال بسیار باکیفیت و مرغوب توسط سازمان تعاون روستایی البرز میوه های خریداری شده وارد 2 سردخانه مهرشهر و قائم هشتگرد شده و در آن جا ذخیره سازی شده است.
وی گفت: این 2 نوع میوه را می توانیم بر اساس تصمیم کمیته راهبردی استان از قبل از ایام عید نوروز با 15 تا 20 درصد زیر قیمت بازار در سطح استان توزیع کنیم.
شمس افزود: برای توزیع این میوه ها 220 جایگاه در سطح استان البرز جانمایی شده که به واسطه بهره برداران این غرف نسبت به توزیع در ایام عید اقدام خواهد شد.
وی اضافه کرد: پرتقال های تامسون از شرق مازندران تهیه شده و سیب هم از سمت آذربایجان غربی خریداری شده که 70 درصد سیب قرمز و 30 درصد هم سیب زرد است.
مدیر تعاون روستایی استان البرز گفت: میزان توزیع سیب و پرتقال شب عید بر اساس آمار جمعیت هر استان و تجربیات توزیع درسنوات گذشته انجام می شود.
وی تصریح کرد که به احتمال زیاد برای توزیع میوه در سال جاری بخشی از توزیع توسط سازمان میادین و بخشی هم توسط تشکل های تعاونی های روستایی و کشاورزی انجام شود.
سال گذشته 2500 تن پرتقال تامسون و والنسیا و 1000 تن سیب قرمز زنجان در 160 جایگاه توزیع عرضه شد.
گفتنی است که کار خرید میوه شب عید هرساله توسط تعاون روستایی هر استان انجام می شود.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.