محمدرضا کیان پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه آموزشی در پی انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش البرز و کانون وکلای این استان در دستور کاری و اجرایی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این اقدام از سوی کانون وکلا برای اولین بار است که در البرز به اجرا در آمده ، خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی حقوق شهروندی با هدف آشنایی بیش از پیش فرهنگیان با حقوق شهروندی و افزایش اطلاعات حقوقی آنان و انتقال آموزه ها به دانش آموزان و اولیا اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس 6 ساعت دوره آموزشی حقوق شهروندی بصورت حضوری و با بهره گیری از مدرسان دانشگاهی از 23 بهمن ماه 96 در آموزش و پرورش البرز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: این دوره طبق زمان بندی صورت گرفته در قالب دوره های آموزش برای کارکنان آموزش و پرورش در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه فرهنگیان در این دوره آموزشی با مبانی حقوق شهروندی شناخت بیشتری پیدا می کنند، ادامه داد: ارتقاء دانش حقوقی در جامعه موجب می شود که افراد در زندگی فردی و اجتماعی رفتار انسانی، اخلاقی و دوستانه تری با یکدیگر داشته باشند.
رئیس کمیسیون منشور حقوق شهروندی کانون وکلای استان البرز از آموزش شهروندی عامل مهمی در نهادینه شدن حقوق شهروندی یاد کرد و افزود: آموزش شهروندی منجر به تحکیم و تقویت نظام ارزشی مهارت‌های شهروندی در جهت استحکام دموکراسی و مشارکت پایدار شهروندان می‌گردد.
کیوان پورتصریح کرد: این مؤلفه ضامن بقاء و تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه همه‌جانبه جوامع صنعتی و رو به پیشرفت است.
وی اضافه کرد: در واقع آموزش شهروند مداری در یک جامعه موجب می شود که تمام اعضای جامعه از حس شهروندی مثبتی به صورت ملی برخوردار باشند و ضمن برخوداری از احترام ملی، از حقوق مشخص اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بهره‌مند گردند.
وی یادگیری پارامترهای آموزش رفتار شهروندی را برای افراد در جامعه ضروری دانست و اظهار کرد: این آموزش به افزایش کیفیت زندگی جمعی و تقویت سرمایه اجتماعی در زندگی کمک شایانی می‌کند.
وی گفت : گسترش این آموزه‌ها به تقویت اخلاق اجتماعی و بسط همبستگی اجتماعی یک جامعه در سطح محلی، ملی و جهانی کمک خواهد کرد.
وی یاد آور شد: هر قدرآگاهی به قوانین و تعامل افراد در جامعه بالا تر رود، آمار پرونده های قضایی در کشور کاهش می یابد.
کیوان پور بیان کرد: مدت زمان خاصی برای اجرای این برنامه در آموزش و پرورش البرز پیش بینی نشده است، زیرا هدف ما تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف آموزش و پرورش در این استان است.
وی یاد آور شد: از سال گذشته آموزش منشور حقوق شهروندی از سوی دولت در کشور آغاز شده است و ما مفتخریم که آموزش این برنامه مهم را از مهمترین و تاثیرگذار ترین دستگاه اجرایی در بخش فرهنگ سازی آغاز کرده ایم.
مرحله اول آموزش منشور حقوق شهروندی برای کارکنان اداره کل آموزش و پرورش البرز در سالن اجتماعات دبستان دخترانه نرجس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به مدت سه روز در حال برگزاری است.
در اولین دوره آموزشی این طرح ، مبانی منشور حقوق شهروندی با بهره گیری از سروده های شاعران ایران زمین ارائه شد.
استان البرز بیش از 24 هزار معلم و 459 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.