بیتا بیات روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: تبادل و انتقال دانش و تکنو لوژی و مشارکت در طرح های مختلف اقتصادی میان فرانسه و استان البرز از مواردی بود که در نشست با فلیپ گوتیر رییس شورای کار آفرینان فرانسه (مدف) مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: همچنین اعزام یک هیات اقتصادی فرانسه به استان البرز با هدف آشنایی با ظرفیت های استان و بررسی راهکارهای گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری به خصوص درحوزه صنعت حمل و نقل مورد تاکید و توافق دو طرف قرار گرفت.
وی اظهار کرد: معرفی ظرفیت های اقتصادی استان البرز و موقعیت ممتار ایران در خاورمیانه در بحث ترانزیت بین المللی به ویژه در خصوص امنیت و کوتاهی مسیر حمل و نقل ترانزیت از ایران به اروپا از دیگر موضوع های مورد بحث و بررسی در این نشست بود.
بیات که علاوه بر عضویت درهیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز، مدیریت شرکت حمل و نقل بین المللی را نیز برعهده دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران ازلحاظ موقعیت جغرافیایی یکی از کشورهای اثرگذار در تعاملات اقتصادی و تجاری است ، لذا تقویت هرچه بیشتر حمل و نقل جاده ای ، ریلی و دریایی کشورمان بسیار ضروری است.
وی افزود: اتصال جاده ای و ریلی شمال به جنوب کشور ، وجود بنادر مهمی از جمله چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم اقیانوسی درخاورمیانه ، عبور کریدورهای ترانزیت بین المللی از ایران و نیز دسترسی کشورهای آسیای جنوب شرقی به کشورهای اروپا و آسیای میانه از طریق راههای مواصلاتی ایران از ویژگی های حمل و نقل ترانزیت کشورمان است.
برپایه این گزارش بیتا بیات هفته گذشته به عنوان بانوی کارآفرین از استان البرز همراه با جمعی از بانوان کار آفرین و مدیران شرکت های دیگر از سایر استان های کشور بنا به دعوت مرکز همکاری های 'ایران و فرانسه' به پاریس سفر کرده بود.
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.