به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین پیرموذن در جلسه با سرکنسول‌گری روسیه در اتاق بازرگانی اردبیل، اظهار کرد: روابط خوبی را با روسیه برقرار کردیم و این موضوع در سفرهای تجار ایرانی به این کشور مشهود است، اما دو مشکل اساسی در روابط اقتصادی با کشور روسیه داریم.

وی با اشاره برخی مشکلات موجود در روابط اقتضادی ایران و روسیه گفت: هیات‌های تجاری که به کشور روسیه رفت آمد می‌کنند در بحث بانکی و گمرکی مشکلات فروانی دارند و در خواست ما از روسیه این است که روابط اقتصادی دو کشور نیز همانند روابط سیاسی بهبود یابد.

پیرموذن اذعان کرد: تجار روسی که از کشت و صنعت مغان و محصولات کشاورزی استان بازدید کردند برخی مشکلات داشتند که از جمله این‌ها مشکل انتقال محصولات کشاورزی به مسکو بود که برای بهبود این وضعیت با یک شرکت رایزنی انجام دادیم تا این مشکلات رفع شود.

رئیس اتاق اردبیل فزود: در بحث کشت فرازمینی، زمینه‌های خوبی فراهم شده است و امیدواریم بعد ازعقد قرارداد و تفاهمنامه، همکاری‌های لازم در این زمینه صورت گیرد و معتقدیم توسعه روابط اقتصادی باعث توسعه روابط سیاسی خواهد شد.

وی با مثبت ارزیابی کردن سفر سرکنسول‌گر کشور روسیه در شمال ایران به اردبیل تصریح کرد: نیازهای تجار دو کشور تا الان تامین نشده و بر همین اساس از سفیر روسیه و سرکنوسل‌گری این کشور انتظار داریم در خصوص تأمین نیازهای تجار مشارکت و همکاری لازم را انجام دهند.

پیرمؤذن گفت: امیدواریم تا پایان امسال تجار روسی به اردبیل سفر کنند و از پتانسیل‌های بالای استان اردبیل بازدید به عمل آورده و با تأمین نیازهای مورد نیاز تجار روابط اقتصادی اردبیل و روسیه تحکیم یابد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 848543
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.