مدیرکل هواشناسی البرز گفت: در اشتهارد به خشکسالی متوسط و در طالقان و فردیس 100 در صد خشکسالی شدید قرار داریم و تا پایان سال در کرج نیز خشکسالی شدیدتر خواهد بود.

به گزارش ایلنا از کرج،منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی البرز پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در مجموعه استان در خشکسالی متوسط قرار داریم، اظهار داشت: در سال زراعی جاری در البرز نسبت به سال گذشته در مجموع 71 درصد کاهش بارندگی داشتیم و میزان بارندگی نسبت به سال گذشته 100 میلیمتر کمتر بوده است.

وی با اشاره به نقشه خشکسالی استان، افزود: در یک دوره 6 ماه امسال وضعیت بارندگی بسیار بد بوده است. سال گذشته بارش ها بیشتر بوده ولی امسال به خصوص در ارتفاعات و به ویژه دیزین بارندگی به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: در دوره 24 ماهه به خشکسالی کشاورزی رسیده‌ایم. در اشتهارد به خشکسالی متوسط و در طالقان و فردیس 100 در صد خشکسالی شدید قرار داریم و تا پایان سال در کرج نیز خشکسالی شدیدتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی البرز اضافه کرد: امسال نسبت به زمستان گذشته در کم بارشی قرار خواهیم داشت و هم اکنون رتبه اول خشکسالی از لحاظ هواشناسی را در کشور داشته ایم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.