رحیم بنامولایی روز پنج شنبه در تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا، ماحصل مطالب مطروحه در این میز گرد در خصوص تمایل تجار خارجی برای ارتباط تجاری و اقتصادی با کشورمان را تشریح کرد.
وی افزود: در این میزگرد که همزمان با افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی آنتالیا برپاشد، عدم همراهی اروپا با آمریکا برای لغو برجام به عنوان بحث داغ تجار، روسای اتاق های بازرگانی و سفرای چند کشور تبدیل شد.
وی خاطرنشان کرد: تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران و نیز عدم همراهی اتحادیه اروپا با مواضع ترامپ درخصوص برجام از جمله مواردی بود که در این میز گرد عنوان شد و اعضای هیات تجاری ایران با ارایه توضیحات کامل دلایل چهار دهه دشمنی آمریکا با ملت ایران را مطرح کردند.
وی خاطرنشان کرد: تجار و سفرای کشورهای منطقه گاهی پرسش هایی در زمینه شرایط اقتصادی ایران مطرح می کردند و اعضای هیات تجاری ایران با طرح امنیت سرمایه گذاری در کشورمان ابهامات ایجاد شده در اذهان این تجار خارجی را برطرف کردند.
بنامولایی افزود: در این میزگردمواضع ایران در صحنه اقتصادی مطرح و حمایت اتحادیه اروپا از برجام نشانه ضعف امریکا در اتخاذ تصمیمات غیر منطقی عنوان شد .
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: در جریان این سفر با رییس اتاق بازرگانی و استاندار آنتالیا و نیز چند تن ازسفرا و روسای اتاق های بازرگانی دیگر کشورها پیرامون امور تجاری و مشارکت و سرمایه گذاری مذاکرات خوبی انجام شد.
بنامولایی با اشاره نتایج گفتگو با رییس اتاق بازرگانی انتالیا افزود: دراین نشست پیشنها مشارکت و سرمایه گذاری در زمینه دانش فنی، خدمات توریسم و هتلینگ مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی گفت: مشارکت و سرمایه گذاری ترکیه در کارگو منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز با هدف توسعه خدمات هوایی بین ایران و ترکیه پیشنهاد دیگر ما بود که مورد بررسی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: در مذاکره با مسئولان ذیربط ترکیه اعلام کردیم که ایران به عنوان رقیب تجاری شما نیست، بلکه هدف ما مشارکت و همکاری در بخشی از بازارهای ترکیه از جمله تجارت حلال است.
وی تصریح کرد: ما از مشارکت و سرمایه گذاری ترکیه برای توسعه تجارت حلال و صنایع غذایی و دارویی استقبال می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: کتابچه قانون حمایت از سرمایه گذاری در کشورمان را در اختیار فعالان اقتصادی ترکیه قرار داده ایم تا ضمن مطالعه آن بدون دغدغه خاطر و پشت گرمی بیشتر در پروژه های اقتصادی ما مشارکت و سرمایه گذاری داشته باشند.
وی با اشاره به جاذبه های تورستی استان البرز مانند پیست دیزین گفت: با توجه به کمبود هتل در این منطقه ما علاقمندیم که ترکیه در این زمینه وارد صحنه شود.
رییس پارلمان بخش خصوصی البرز در پایان گفتگو ی تلفنی با خبرنگار ایرنا از برنامه ریزی برای ایجاد میز اقتصادی مشترک بین اتاق های بازرگانی البرز و آنتالیا خبر داد.
وی گفت با ایجاد این میز اقتصادی مشترک بستر برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی بین البرز و آنتالیا مهیا خواهد شد.
7411/1535/ خبرنگار: فرناز مرتضوی** انتشاردهنده: داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.