به گزارش ایرنا، اصغر نصیری شامگاه یکشنبه درنشستی با اعلام اینکه بزرگراه شمالی یکی از مهمترین و ارزشمندترین طرح های ترافیکی شهر کرج است افزود: راه اندازی آن نقشی بسیار موثر در کاهش ترافیک این کلانشهر ایفا خواهد کرد.
وی تاکید کرد که احداث 28 کیلومتر از ادامه مسیر اتوبان همت با توجه به گذر از شهر کرج، به شهرداری این شهر واگذار شده که به رغم همه محدودیت ها و ضعف های مالی و درآمدی در تلاش هستیم کوچکترین خدشه و خللی به روند احداث آن وارد نشود.
وی، با بیان اینکه راه اندازی این بزرگراه، ترافیک را از مسیرهای داخلی شهر کرج به اتوبان منتقل می کند، گفت: خودروهایی که قصد تردد در مسیرهای تهران – کرج به قزوین را دارند پس از فعال شدن بزرگراه شمالی، بدون ورود به شهر کرج، وارد اتوبان شده و این امر ضمن کاهش ترافیک، کاهش زمان تردد را به همراه خواهد داشت.
به گفته نصیری، با این اقدام آلودگی هوا که امروزه یکی از بزرگترین معضلات پیش روی کلانشهر کرج است نیز تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.
این مسئول، زمان بهره برداری از فاز نخست طرح که شامل 6 کیلومتر از مسیر است را بیان و عنوان کرد: هم اکنون کار به صورت دو شیفت در حال انجام است و انتظار می رود فاز نخست آن که از پل بیلقان تا بلوار جمهوری را شامل می شود، اوایل سال آتی به پایان برسد.
شهردار کرج، تصریح کرد: در مسیر احداث فاز اول با مشکل خاصی روبرو نیستیم و ضمن اینکه تمامی تملکات این بخش انجام گرفته، هزینه های پیمانکار و سایر امور مربوط به پروژه را تامین کرده ایم.
وی گفت: راه اندازی فاز اول پروژه، تاثیر 70 درصدی در کاهش ترافیک خواهد داشت.
احداث بزرگراه شمالی کرج که ادامه بزرگراه شهید همت محسوب می شود از سال 95 توسط شهرداری کرج آغاز شده است.
این بزرگراه از شرق به بزرگراه شهید همت و از غرب به آزاد راه کرج - قزوین متصل می شود.
اکنون ورودی شرقی کرج به علت نداشتن مسیرهای مناسب به گلوگاه ترافیکی تبدیل شده است.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.