دکتر امرالله آبروش روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براین اساس به تازگی 150 نفر به پذیرش روزانه بیمار در دانشکده دندانپزشکی کرج افزوده شده است.
وی یادآور شد: خدمات دندانپزشکی که هزینه های آن در گذشته برای قشرهای محروم استان البرز سنگین یا غیر قابل تامین بود اینک با حمایت مسئولان و توسعه دانشکده دندانپزشکی استان، زمینه برای دریافت خدمات تخصصی ارزان در این بخش و کمک به سبد سلامتی مردم فراهم شده است.
وی بیان داشت : در اجرای طرح تحول سلامت یکی از بخش هایی که کانون توجه مسئولان وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته ، بخش دهان و دندان است .
آبروش گفت: دانشکده دندانپزشکی از جمله مراکزی است که با حضور اساتید دانشگاه خدمات بخش دهان و دندان به مردم ارائه می دهد.
وی بیان داشت: این دانشکده علاوه بر آموزش دانشجو، روزانه به شمار زیادی از مردم خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد که در نوع خود کم نظیر است.
سرپرست دانشکده دندانپزشکی کرج یادآور شد: این دانشکده از سال 92 در خیابان 45 متری گلشهر کرج راه اندازی شد و در ابتدا فعالیت ها را در بخش آموزشی و خدمات دندانپزشکی آغاز کرد که با حمایت مسئولان کشوری و استانی اکنون به یک مرکز بزرگ آموزشی تخصصی و خدمات دندانپزشکی برای قشرهای محروم جامعه تبدیل شده است.
وی بیان کرد: در بخش آموزشی در سال 92 نخستین گروه دانشجویان دندانپزشکی در این دانشکده جذب شدند و اکنون در حال گذراندن ترم 9 دندانپزشکی هستند.
آبروش تعداد دانشجویان این دانشکده را 200 دانشجو شامل 146 نفر دندانپزشکی و مابقی پروتز و سلامت دندان اعلام کرد و گفت: 30 نفرهیات علمی علاوه بر آموزش دانشجویان هر روز از ساعت 9 لغایت 21 بر فعالیت های دندانپزشکی و خدمات به مردم نظارت می کنند.
سرپرست دانشکده دندانپزشکی البرز اظهار کرد:دانشجویان تحت نظر اساتید و از 16 تا 21 اساتید
به مراجعه کنندکان با تعرفه دولتی خدمات ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه اکنون دراین دانشکده علاوه بر آموزش در1 رشته تخصصی شامل بیماری های دهان، تشخیص، پاتولوژی دهان، ترمیم ، رادیولوژی دهان، عصب کشی، جراحی فک و صورت ، بیماری های لثه یا تریو، پروتز و ترمیمی زیبایی خدمات ارائه می شود.
آبروش با اشاره به اینکه مردم البرز برای دریافت خدماتی نظیر پاتولوژی دهان درگذشته به تهران مراجعه می کردند،گفت: اکنون هم تشخیص و هم درمان را در دانشکده انجام می دهیم و با تعرفه دولتی محاسبه می شود.
سرپرست دانشکده دندانپزشکی البرز اظهار داشت:همه افراد جامعه می توانند از این خدمات با تعرفه دولتی استفاده کنند.
وی گفت: یکی از شاخه های دندانپزشکی اطفال است که در این دانشکده به صورت گسترده پذیرش و خدمات ارائه می شود.
آبروش ادامه داد: تمام رادیولوژی دهان یا تک دندان در دانشکده دندانپزشکی البرز انجام می شود و هیج نیازی نیست که بیمار از بیرون خدمت بگیرد.
وی با بیان تا چند ماه اخیر روزانه بین 80 تا 100 بیمار پذیرش داریم ، افزود: اکنون تعداد پذیرش ها به روزانه حدود 250 نفر رسیده است .
سرپرست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرزتاکید کرد : تمام تعرفه ها دولت برای ما مشخص کرده و هیچ تعرفه ای را به صورت آزاد از مریض دریافت نمی کنیم که هزینه های آن یک /سوم مطب های دندانپزشکی آزاد است و در بخش دانشجویی یک / هشتم تا یک / دهم کمتر از هزینه آزاد محاسبه می شود.
وی گفت: در صورت راه اندازی ساختمان جدید ظرفیت پذیرش بیمار در روز به 400 نفر می رسد.
رئیس دانشکده دندانپزشکی البرز اظهار داشت: بیمارانی که برای درمان ناهنجاری فک و ترمیم زیبایی دندان و غیره بین 6 ماه تا یک سال در دانشکده شهید بهشتی و تهران معطل می شدند اکنون با تجهیز دانشکده دندانپزشکی البرز زمان انتظارآنان حداکثر تا 3 روز است.
7410/ 6155خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.