اسماعیل خلیلی روز سه شنبه درخصوص سامانه کارا درگفت وگو باخبرنگارایرنا افزود: متقاضیان راه اندازی کسب و کار که شامل کارآفرینان و سرمایه گذاران اعم از خرد وکلان است، می توانند طرح خود را به صورت الکترونیک ثبت کنند.
امانه کارا آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، سامانه حاضر به منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان است.
خلیلی با بیان اینکه اولویت سرمایه گذاری در مناطق روستایی است، خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند از طریق سامانه Kara.mcls.gov.irطرح های خود را ثبت کرده و طرح های ثبت شده در کمتر از یک ماه مورد بررسی قرار می گیرند و به متقاضیان سه ماه فرصت داده می شود تا مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات را تکمیل کنند.
وی با اشاره به این که برنامه اشتغال فراگیر ، برنامه عام اشتغال در کشور بوده و دراستان البرز نیز از سوی مسئولان در حال پیگیری واجرایی شدن است، افزود: همچنین یک برنامه خاص اشتغال هم تحت عنوان 'حمایت از توسعه اشتغال مناطق روستایی و عشایر' در نظر گرفته شده که 2 لایه اصلی مورد توجه قرار گرفته که یکی بحث اشتغال پذیری نیروی کار است که از طریق طرح های کارورزی و آموزش درمحیط کار واقعی ارائه می شود.
خلیلی بیان داشت: اشتغال پذیری یکی از جنبه های اصلی این برنامه بوده که از طریق اجرای طرح کارورزی ویژه جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی و همچنین کاهش هزینه آموزش با ارائه طرح مشوق های کارفرمایی برای جذب نیروی کار و ارائه یارانه دستمزد برای کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را استخدام می کنند، تعلق می گیرد.
وی افزود: برای اشتغال فراگیر علاوه بر بحث مداخلات توسعه ای ارائه تسهیلات همراه با یارانه در نظر گرفته شده که به مبلغ معادل 20 هزار میلیارد تومان است که این رقم فقط برای ارائه در سال جاری نیست و مداومت خواهد داشت.
مدیرکل تعاون ، کارو رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به برنامه دوم که به صورت خاص برای اشتغال در مناطق روستایی در نظرگرفته شده گفت: بحث توسعه اشتغال روستایی متضمن 2 لایه مداخلات توسعه ای و تسهیلات توسعه اشتغال روستایی است.
وی درخصوص تسهیلات توسعه اشتغال روستایی افزود: تسهیلات توسعه اشتغال روستایی 3 دسته است که نوع اول برای شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی صنعتی که مشمول سود 10 درصدی می شوند و برای مناطق روستایی معمولی نرخ سود 6 درصد، برای مناطق روستایی وعشایری مرزی نرخ سود 4 درصدی در نظر گرفته شده است و برای شکل گرفتن کاراز صندوق توسعه ملی معادل ریالی 1.5میلیارد دلار اختصاص یافته که حدود 6 هزار میلیارد تومان است.
2098/ 6155 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.