به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه شش‌هزار و 545 خانوار تحت حمایت این استان فاقد منزل مناسب و مقاوم هستند، گفت: تلاش داریم با همکاری مضاعف دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های خیرخواهانه حامیان و خیران برای این خانوار تحت حمایت که از مشکل منزل و سرپناه رنج می‌برند، مسکن مناسبی ساخته یا خریداری شود.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار خانوار تحت حمایت این استان در منازل امانی زندگی می‌کنند، افزود: بیش از ‌هزار و 500 مددجو نیز در مسکن استیجاری ساکن هستند که با توجه به افزایش رهن و اجاره در هرسال، آنها همواره با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوند.

دشتی با اشاره به اینکه رفع مشکل مسکن تمامی مددجویان فاقد سرپناه مناسب و مقاوم را در برنامه‌های سه تا چهارساله خود قرار داده‌ایم، بیان کرد: تأمین مسکن برای خانوار تحت حمایت که به دلیل نداشتن منزل مناسب با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه هستند نیازمند همیاری هر چه بیشتر خیران و نیکوکاران است تا بتوانیم مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز آنها را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه پنج‌هزار و 277 خانوار تحت حمایت نیازمند تعمیرات کلی و جزئی مسکن هستند، گفت: امدادگران کمیته امداد اردبیل با مراجعه به منازل خانوار تحت حمایت این استان مشکلات اساسی آنها را بررسی کرده و بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده درصدد هستند خدمات قابل‌توجهی را به مددجویان ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه هزار و 536 خانوار تحت حمایت نیازمند ساخت حمام هستند، اعلام کرد: هزار و 252 خانوار تحت حمایت نیز نیازمند ساخت سرویس بهداشتی هستند که رفع این نیازهای اساسی که از مهم‌ترین شاخصه‌های ارتقای سطح سلامت و بهداشت مددجویان محسوب می‌شود نیاز به همراهی گسترده‌تر خیران دارد.

دشتی با بیان اینکه 150 منزل مسکونی در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری برای خانوار تحت حمایت که در شهرها و روستاهای سراسر استان اردبیل سکونت دارند ساخت یا خریداری شده است، افزود: هزار و 750 منزل مددجویی نیز مورد تعمیر و مقاوم‌سازی قرارگرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه بیش از پنج میلیارد تومان خدمات عمرانی در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت این استان ارائه شده است، گفت: ساخت، خرید، تعمیر، و بهسازی منازل مددجویان یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانوار تحت حمایت است چراکه داشتن مسکن و سرپناه مناسب موجب رفع بخش گسترده‌ای از مشکلات و گرفتاری‌های آنها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی کمپین «سرپناه» از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برای یاری‌رسانی به خانوار تحت حمایت فاقد مسکن است، بیان کرد: بهره‌گیری از روش‌های نوین برای تسریع و تسهیل در جذب کمک‌های مردمی در اولویت فعالیت‌های کمیته امداد قرار دارد تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن کمک‌های خیران را به دست نیازمندان برسانیم.

دشتی با بیان اینکه نیکوکاران می‌توانند از طریق کد آنی‌پرداخت #045*8877* کمیته امداد اردبیل را در ساخت، خرید و تعمیر منازل مددجویان این استان یاری کنند، افزود: با توجه به جغرافیا و آب‌وهوای سردسیر اردبیل ضرورت دارد خیران و نیکوکاران بیش‌ازپیش برای تأمین مسکن مناسب خانوار تحت حمایت وارد عمل شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 818302
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.