به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز چهارشنبه در آیین گلریزان ساخت سرپناه دائم زلزله زدگان کرمانشاه که با اولویت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که در کانون امام علی (ع) برگزار شد، افزود: 3 نفر از مدیران شب گذشته به منطقه اعزام شده اند و مصدومان نیز تا عصر جهت درمان به استان اعزام می شوند.
وی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان خیرین استان برای احداث 200 منزل مسکونی در مناطق زلزله زده مشارکت کردند، اظهار داشت: از شب حادثه اولین گروه امدادی به مناطق زلزله زده اعزام و از استان البرز و شهرهای اطراف 426 کامیون شامل انواع نیازهای مردمی روانه شد، همچنین 124 کانکس، چادر، امکانات اولیه نیز با مشارکت اصناف به این مناطق اعزام شد.
نجفی گفت: استان البرز ساخت 8 روستا را نیز با مشارکت سپاه و بسیج عهده دار بوده و بیمارستان های البرز نیز در این حادثه پذیرای حادثه دیدگان و همراهانشان بوده اند که همه مصدومان حادثه زلزله به سلامت ترخیص شدند.
استاندار البرز با اشاره به کمک های دولت به زلزله زدگان خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات، دولت بیش از 281 میلیارد تومان کمک های نقدی و 600 میلیارد تومان در بخش تسهیلات اعتباری کوتاه و بلند مدت را عهده دار بوده است.
وی برگزاری محافلی چون جشن گلریزان را مصداق عطوفت، نوعدوستی و مهربانی دانست و گفت: مشارکت خیرین در این زمینه نیز سبب تسریع به بازسازی مناطق زلزله زده است.
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود از ضمن درخواست از خیرین برای وارد شدن به ساخت مدارس بیان داشت: حضور خیرین برای ساخت مدارس سی و یکمین استان کشور و رفع محرومیت های این بخش ضروری است.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.