به گزارش ایرنا، متاسفانه عصر روز گذشته اتوبوس حامل دانش آموزان نظرآبادی که راهی سرزمین نور و مناطق عملیاتی جنوب کشور بودند، در اثر بی احتیاطی و تخلف یک راننده در جاده سوسنگرد دچار حادثه شد.
در اثر این تصادف که در پی انحراف به چپ یک دستگاه خودرو تویوتای وانت بار از مسیر مقابل در حرکت بود، این اتوبوس واژگون شد که منجر به فوت 2 دانش آموز، یک مربی و یک نفر راوی شد.
همچنین راننده خودروی تویوتا نیز در اثر این حادثه درگذشت.
در پی این حادثه چند تن از مسئولین استان البرز همچون امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، فرمانده سپاه استان، مجمع نمایندگان استان البرز و فرمانده نیروی انتظامی استان، رئیس کل دادگستری استان و مدیرکل آموزش و پرورش البرز پیام تسلیت صادر کردند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز و امام جمعه کرج در پی حادثه تصادف اتوبوس دانش آموزان نظرآبادی پیام تسلیت صادر کردند.
در این پیام آمده: ضایعه مولمه درگذشت تعدادی از دختران دانش آموز نظرآباد که به همراه راوی و معلم بزرگوار خود به قصد زیارت آثار دفاع مقدس و قدم زدن در قدمگاه عشّاق به لقاء حق پیوستند، باعث تاثّر و تالّم گردید.
فرمانده سپاه استان البرز نیز در پیام تسلیت خود آورده: حادثه دلخراش تصادف اتوبوس زائران راهیان نور دانش آموزی در جاده سوسنگرد که در برخورد با یک خودروی وانت بار و واژگون شده است موجب تالم و تاثر فراوان شد.
سردار سید یوسف مولایی اضافه کرده: از دست دادن چهار هم استانی و زخمی شدن 36 نفر از سرنشینان این اتوبوس در مسیری که متبرک به عطر شهیدان دفاع مقدس است، بسیار دردناک بود.
وی ضمن ابراز تاسف از این حادثه و عرض تسلیت و دلجویی به خانواده داغدار و حادثه دیده، از مسئولین مربوطه پیگیری علل حادثه را خواستار شده است.
مولایی افزوده است: از مسئولین سپاه استان البرز تعدادی برای پیگیری علل حادثه وجویا شدن از حال مصدومین به استان خوزستان اعزام شدند.
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز نیز در پیام تسلیت خود آورده: با قلبی آکنده از اندوه و تاسف ، جان باختن دانش آموزان و مربیان عزیز را در حادثه کاروان راهیان نور ، خانواده های داغدار، به دانش آموزان و معلمان و به کلیه مسئولین استانی به ویژه مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز تسلیت می گویم.
سردار عباسعلی محمدیان افزود: از دست دادن چهار هم استانی که شامل 2 معلم و 2 دانش آموز عزیز نظرآبادی در این حادثه بسیار دردناک بود و ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار آن ها، برای عزیزان سفر کرده علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل از درگاه ایزد منان مسئلت دارم.
رئیس کل دادگستری البرز نیز در پیامی آورده: از سفر آخرت هیچ کس را حذر نیست و از آن روز که قفس تن می‌شکند و روح به ابدیت می‌پیوندد، چهره زیبایش در قاب عکس همواره به چشم می‌آید که با نگاه مهربانش می‌گوید مرا در آیینه آسمان ببینید و در قلب خود بجویید.
احمد فاضلیان افزود: درگذشت تلخ دانش‌آموزان عزیز نظرآبادی و تیم همراه باعث تاسف و تاثیر عمیق اینجانب و همکاران در دادگستری کل استان البرز گردید و از همان دقایق ابتدایی دستور پیگیری سریع به دادستان نظرآباد داده شد.
وی اضافه کرد:مراتب تالم و اندوه خود و همکاران را اعلام نموده و از درگاه خداوند منان رحمت، غفران الهی و علو درجات را برای آن مرحومان و صبر جمیل و بردباری را برای خانواده محترمشان مسئلت دارم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در پیام تسلیت خود آورده: حادثه غمبار درگذشت تعدادی از فرزندان عزیزم، دانش آموزان البرزی به همراه سرپرستان خدومشان درسانحه رانندگی، داغی تلخ و جانگداز بر دل هایمان نهاد و موجب اندوه وتالم فراوان اینجانب گردید.
خسرو ساکی افزود: بی شک از دست دادن زائران مشهد شهیدان، نوگلان باغ تعلیم و تربیت و آینده سازان مملکت مان در سانحه ناگوار تصادف ،غمی جانکاه و فراموش ناشدنی است .
اینجانب،ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به فرهنگیان دلسوز و مردم شریف استان البرز و شهرستان نظرآباد به ‌ویژه خانواده های داغدار این عزیزان ، از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان از دست رفته ، همجواری با شهیدان والامقام ، برای مصدومان این سانحه شفای عاجل و برای خانواده های داغدار این عزیزان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز نیز پیام تسلیتی به همین مناسبت صادر کرد که در این پیام آورده: ضایعه دردناک درگذشت جمعی از زائران سرزمین‌های نور در اردوی دانش آموزان دختر شهرستان «نظرآباد»، موجب تأسف و تألم همه ما و رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس شده است.
سردار ابوالفضل اسلامی در این پیام برای تمام خانواده‌های داغدار از خداوند متعال صبر و سلامت مسالت کرده است.
معاون اجرایی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز به همراه امام جمعه و مسئولین شهرستان نظرآباد با خانواده جانباختگان اردوی راهیان نور دانش آموزی دیدار کردند.
در این دیدار اعضای خانواده جان باختگان اظهار داشتند :دشمن غلط میکند بخواهد به نظام و ارکان نظام حرفی بزند و مقصر این حادثه بداند.ما به همراه خانواده خویش رهرو شهدا، امام شهدا و رهبرعزیزمان هستیم.
پدر جانباخته سکینه بیات گفت: خدا را شکر میکنیم که دخترما دوستدار و در راه شهدا بود و کار میکرد و سرانجام در این راه جان خود را از دست داد.
وی در ادامه گفت :درد از دست دادن فرزند سنگین است ولی خوشا به سعادتشان که در راه شهدا قدم برداشتند و در این راه جان خود را از دست دادند.
معاون اجرایی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این دیدار به خانواده زائران جان‌باخته این حادثه با بیان اینکه این عزیزان در راه زیارت شهدا جان خود را از دست داده‌اند تصریح کرد: قطعا خداوند در قیامت اجر این عزیزان را خواهد داد و نزد پروردگار ماجور خواهند بود.
مجمع نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی این حادثه دردناک را به خانواده آنان و مردم استان تسلیت گفتند.
6156/ 6155خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.