به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در دانشگاه پیام نور این استان برگزار شد، با بیان اینکه در این نمایشگاه اندیشه ها و ایده های نو به نمایش گذاشته شد، افزود: اثرات پژوهش، اهمیت پژوهش و فناوری و استفاده از فرصت های دانش بنیان یکی از ایده هایی است که همه باید درعمل به آن بپردازیم.
وی اظهار داشت: در تمام امور زندگی باید پژوهش و انتخاب باشد و بایستی چنین فرصت های پیش آمده را گرامی بداریم.
وی به لزوم حضور بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: پیوندی که در بحث پژوهش بین تولیدکنندگان و بخش خصوصی و فناوران به وجود می آید و فضایی که کسب و کار می تواند فراهم کند نشان دهنده ارتباط ناگسستی بین این دو بخش است.
استاندار البرزادامه داد: پژوهش باعث افزایش توان علمی شده و به آموزش کمک کرده و نوآفرینی می کند و ما را به تفکر و اندیشه وادار می کند.
وی گفت: امروز اعتقاد داریم که پژوهش دانش نو می آفریند و امکان کشف کاربرد تازه ی دانش کهن را فراهم می سازد و به ما آموزش بهتر می دهد و منبع درآمد است که همه آن ها باید در بخش خصوصی فراهم شود.
نجفی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 13 میلیارد تومان قرار داد با بخش خصوصی در بحث فن بازار منعقد شده، افزود: وجود سازندگانی در این نمایشگاه که محصولاتی را ارایه دادند که قبل از آن از خارج از کشور وارد می شد نتایج پژوهش است.
وی با بیان اینکه حضور بخش خصوصی باید جدی دیده شود، اظهار داشت: در بحث پژوهش و اندیشه باید از بخش خصوصی حمایت شود.
استاندار البرز اظهار امیدواری کرد که در سال آتی با قوت نمایشگاهی با مدیریت بخش خصوصی در کنار دانشگاه داشته باشیم و بیان داشت: این کارنافی حضور دانشگاه نیست زیرا بخش خصوصی نیز از دل دانشگاه بیرون آمده است ولی باید در کنار هم به صورت جدی قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه امسال صدمین سال دانشگاه خوارزمی را در البرز جشن خواهیم گرفت، گفت: دانشگاه باید در خدمت تولید و اندیشه علمی شهرستان، استان و کشور باشد.
استاندار البرز افزود: هرگونه تلاش و دانش فنی و فراوری و پژوهش بدون حضور بخش خصوصی و دانشگاه ابتر می ماند و این دو باید با هم تلفیق پیدا شوند.
وی تاکید کرد که امروز دانشگاه بدون صنعت و تولید کننده نمی توانیم داشته باشیم و باید با هم تلفیق داشته باشند و در کشور نیاز به کارآموزده و دانش آموختگانی در سطوح علمی و تئوری داریم که در کنار این ها هم بخش خصوصی باید باشد.
نجفی گفت: امروز شرکت های خصوصی و واحدهای تولیدی و کارآفرین باید از تحقیقات فناوری دانشگاه در درون بخش خصوصی و تولید شکل بگیرد واگر اینگونه باشد بیکار نخواهیم داشت زیرا اشتغال از این دو بخش صورت می گیرد وکشاورزی و گردشگری هم از این بخش ها حاصل می شود.
در طول برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز 25 تفاهم نامه همکاری منعقد شد.
6156/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.