به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"دکتر محمدعلی نجفی"، صبح شنبه در دیدار با بسیجیان استانداری و ادارات استان در سالن شهدای دولت،ضمن گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تاسیس بسیج مستضعفان، در جمع فرماندهان بسیج،فرزندان شاهد و ایثار گران و با درود به محضر مقام معظم رهبری و تبریک آغاز ولایت امام زمان (عج)،گفت: اعتقاد داریم همه کسانی که در مسیر خدمت تلاش می کنند،بسیجی هستند.
وی در ادامه نکاتی را مورد اشاره قرار داد و افزود: تشکیل بسیج به فرمان بنیان گذار جمهوری اسلامی از برکات و الطاف الهی بوده است.
دکتر نجفی بیان کرد: اخلاص، شهامت، استقامت و پایداری و روحیه ولایتمداری و آمادگی برای مدیریت جهادی بارها از سوی امام راحل ره مطرح شده است.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری بسیج را نیروی کارآمد کشور برای همه میدان ها می خوانند.
وی تصریح کرد:بسیج اگر به معنای واقعی کترآمد تر و پک ترین امسان ها هستند.
وی با اشاره به حضور بسیج در تمامی عرصه ها بیان کرد: پاکی و پاکدامنی و روحیه انقلابی از ویژگی های بسیجیان است.
دکتر نجفی با اشاره به حضور فعال بسیج در برهه های مختلف گفت: در ایام اربعین و حتی اربعین شاهد حضور پر شور این قشر در میدان بحران بودیم.
وی بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد شرایط بهتر زندگی برای زلزله زدگان افزود: اسکان و بازسازی مناطق زلزله زده بهتر از قبل با تلاش دولتمردان در حال انجام است.
استاندار البرز در ادامه با تاکید بر مدیریت جهادی،نظم و انضباط از مولفه های همین مدیریت جهادی گفت: باید همیشه در تلاش باشیم و وقت و زمان را برای خدمت با کیفیت مصروف داریم.
وی با اشاره به اهمیت متوالی نامگذاری سال از سوی مقام معظم با محوریت اقتصاد و رفع مشکلات معیشتی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی،چندین سال پشت سر هم را با محور رفع مشکلات اقتصادی، معیشت و رفاه و تولید نامگذاری فرموده اند و این حاکی از اهمیت مسئله اشتغال در کشور است و همه باید با نگاه تولید داخلی حرکت کنند.
* نگاه به تولید از شعار به عمل تغییر پیدا کند
وی تصریح کرد: نگاه از شعار به تولید داخلی باید به عمل تبدیل شود.
استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه سرعت عمل در اجرای برنامه ها از روحیات بسیجی است،افزود: کاهش زمان جلسات اداری استان و حفظ حقوق ارباب رجوع رویکردی است که بسیجیان باید به آن توجه کنند.
وی افزود: شوراها،همایش ها،سمپوزیوم ها و سایر گردهمایی های استان باید به خارج از زمان اداری و به عصرها موکول شود.
*روحیه جهادی شاخصه اصلی جامعه بسیج است
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه فکر و اندیشه و تفکر بسیج باید جاری و ساری در روحیه جهادگران باشد، بیان کرد: باید امنیت را نیز برای سرمایه گذاران فراهم کرد و کمک کرد تا سرمایه وارد کشور شود.
وی افزود: بسیج مظهر وحدت مقدس است و بسیجی برای کشور دل می سوزاند و برای آبادانی و حفظ استقلال ملی تلاش می کند.
دکتر نجفی افزود: امروز با تلاش بسیجیان و سرداران رشیدی همچون سردار قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان شاهد خروح نیرو تکفیری و داعشی از منطقه هستیم.
* تاکید استاندار به حفظ کرامت خانواده معظم شهدا
دکتر نجفی همچنین جایگاه خانواده های معزز شهدا را ویژه خواند و گفت: این قشر به ویژه فرزندان شهدا الگوی سایرین هستند و باید روحیه انقلابی را در این قشر شاهد باشیم و در مقابل حفظ احترام خانواده های شهدا سرلوحه کار قرار داشته باشد.
* بسیج امکانات کشور برای خدمت به زلزله زدگان
دکتر نجفی در بخش دیگری با اشاره به تلاش های بسیجیان در مناطق زلزله زده خاطرنشان کرد: همه امکانات کشور برای خدمت رسانی به زلزله زدگان بسیج شده است.
* تامین کانکس و ساخت مدارس دو نیاز اساسی مناطق زلرله زده است
وی افزود: یکی از نیازهای اساسی فعلی زلزله زدگان تامین کانکس و ساخت مدارس است در این راستا نیاز است که تمامی بسیجیان اهتمام خود را دو چندان سازند.
*انبارهای هلال احمر استان آماده پشتیبانی نیازهای کشور و استان تهران در بحران ها است
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه استان البرز معین پایتخت در حوادث است، گفت: حادثه اخیر فرصتی برای آمادگی بیشتر برای بحران های احتمالی بود،خوشبختانه در حال حاضر انبارهای هلال احمر در استان برای پشتیبانی حوادث کشور و استان تهران از آمادگی لازم برخوردار است.
*گزارش معاون اجرایی سپاه البرز از اقدامات استان در مناطق زلزله زده
در ابتدای این نشست معاون اجرایی سپاه پاسداران استان البرز به تشریح گزارشی از اقدامات استان در مناطق زلزله زده پرداخت.
قرارگاه بسیج استان البرز از بدو وقوع زلزله در مناطق زلزله زده دایر شده است. استان البرز بدنبال حادثه غرب کشور، 8 روستا با یک هزار و 950 نفر جمعیت را تحت پوشش قرار داده است.
در پایان دیدار استاندار البرز با بسیجیان استانداری و ادارات استان از فرماندهان نمونه در پایگاه های بسیج تجلیل بعمل آمد.در این مراسم جمعی از بسیجیان نیز از سوی جمعی از بسیجیان لوحی تقدیم دکتر نجفی استاندارالبرز شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 798813
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.