رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه این استان یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور از نظر زیرساختی است، گفت: تا اواسط سال 97 بیش از 25 هزار متر مربع فضا به دستگاه قضایی استان اضافه خواهد شد.

به‌گزارش ایلنا از کرج، احمد فاضلیان رئیس‌کل‌دادگستری استان البرز در حاشیه‌مراسم افتتاح طرح‌های دادگستری کرج که باحضور معاون عمرانی قوه قضائیه برگزار شد با تشریح شرایط نامناسب استان البرز از نظر زیرساختی در گذشته اظهار داشت: بر اساس سرشماری اخیر، استان البرز 2 میلیون و 700هزار نفر جمعیت دارد که طبق شاخص‌های مدون برنامه توسعه قضایی، باید برای هر 100 هزار نفر بیش از 3400 متر مربع فضای قضایی اختصاص یابد که بر اساس این برنامه باید در استان البرز 94 هزار متر مربع زیربنا احداث می‌شد.

وی افزود: اما آمار کنونی بیانگر وجود تنها 35 هزارمتر مربع زیربنا است که بخش عمده آن نیاز به بازسازی دارد. همچنین از این مقدار 7هزار متر مربع در سال 94 فضای استیجاری بود که البته اکنون به 4 هزار متر مربع رسیده و با افتتاح ساختمان دادگستری کل این مقدار به صفر خواهد رسید.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز شرایط شورای حل اختلاف استان را نیز بغرنج توصیف کرده و بیان کرد: برای حل مشکلات زیرساختی مجموعه دادگستری استان سه راهکار استفاده از اعتبارات ملی، کمک‌های رئیس قوه قضائیه و منابع محلی را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: در نتیجه پیگیری‌های انجام شده و کمک‌های معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی قوه قضائیه، پروژه احداث دادسرای عمومی و انقلاب کرج و دادگستری کل استان آغاز شد که ساختمان دادسرا امروز افتتاح شد و ساختمان دادگستری کل با 14 هزار متر مربع زیربنا با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل نهایی احداث خود را طی می‌کند.

فاضلیان افزود: بخش دیگری از پروژه‌های احداث شده از محل توجه و کمک‌های آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه بوده که از این کمک‌ها احداث ساختمان محمدشهر و فردیس آغاز شده است؛ همچنین از محل اعتبارات استانی 50 درصد اعتبار لازم برای احداث ساختمان شماره 2 دادگستری تامین شد.

این مقام مسئول افزود: از محل سایر منابع دادگستری نیز توانسته‌ایم مجتمع آموزشی و رفاهی را آغاز کنیم که مراحل نهایی احداث و آماده سازی را طی می کند.

وی با اشاره به توجه ویژه به نواحی تابعه در سال اخیر ادامه داد: تعدادی از نواحی با وجود داشتن دادسرا و دادگستری فاقد فضای مناسب برای فعالیت‌های قضایی بودند که با پیگیری‌های انجام شده اکنون در اشتهارد، چهارباغ و مشکین‌دشت مجتمع‌هایی به صورت امانی برای رسیدگی به امورات قضایی مردم در اختیار دادگستری و دادسرای این نواحی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان متذکر شد: با اقدامات انجام شده در 2 سال اخیر تا اواسط سال 97 بیش از 25 هزار متر مربع فضا به زیرساختی دستگاه قضایی استان اضافه خواهد شد؛ با توجه به اینکه استان البرز یکی از محرومترین استان‌های کشور از نظر زیرساختی است ولی با تلاش همکاران قضایی و اداری این کمبودها خللی در خدمات‌رسانی به مردم استان البرز ایجاد نکرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.