دبیرکل برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری از فعالیت 10 کمیته با هدف هدایت پژوهش، صنعت و فناوری در مسیر اشتغالزایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جلالیان با اشاره به تدبیر مجموعه مدیریت استانداری درباره برگزاری گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور به عنوان مکان برگزاری نمایشگاه با ابلاغ استاندار البرز، رسماً میزبان هفته پژوهش شد و از تاریخ 4 لغایت 9 آذر ماه جاری، این نمایشگاه فعالیت خواهد داشت. 

وی از استان البرز با نام "قطب علم و فناوری" یاد کرد و اظهار داشت: استاندار البرز به عنوان رئیس ستاد هفته پژوهش و معاون استاندار با عنوان جانشین ستاد هفته پژوهش استان، ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری این نمایشگاه، حمایت‌های خوبی در این زمینه داشته و دارند. 

جلالیان با عنوان نام‌گذاری ستادهای این نمایشگاه ادامه داد: ستادهای کمیته دانش‌آموزی به آموزش و پرورش، کمیته پژوهش و فناوری به دانشگاه آزاد، کمیته علمی به دانشگاه خوارزمی، کمیته نمایشگاه و فن بازار به پارک علم و فناوری، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی به حوزه استانداری، کمیته اجرایی به اداره مالی استانداری و کمیته ایده‌های برتر به پژوهشگاه مواد و انرژی، 7 ستادی بودند که در مرحله نخست، طبق روال گذشته و بر اساس آیین‌نامه وزارت علوم، نامگذاری و به مدیران مربوطه معرفی شدند

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز ادامه داد: با توجه به نیازمندی سال‌های گذشته، 3 ستاد دیگر با عناوین کمیته مالی، حقوقی و قراردادها، کمیته حراست و کمیته ارزشیابی به مجموعه ستادهای قبل اضافه شد. در زیر مجموعه این کمیته‌ها، حکم  تمام دستگاه‌های اجرایی که مرتبط به کمیته‌ها هستند، صادر شد که بر اساس وظایف آیین نامه، فعالیت خود را آغاز کردند.

جلالیان با معرفی سایت این نمایشگاه به آدرس fanbazar.alborzstp.ir گفت: فرم‌های ثبت‌نام ایده‌های برتر، اختراع،  دستاوردها و غرفه‌ها در این سایت مشخص شده که علاقه‌مندان می‌توانند هرچه سریع‌تر به این آدرس مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاری که امسال برای مبتکرین در نظر گرفتیم با توجه به تعامل با بنیاد نخبگان، مقرر شد  در نمایشگاه غرفه‌هایی به نام نخبگان برپا شود لذا توصیه می‌شود کسانی که ایده‌های برتری دارند با مراجعه به سایت ذکر شده و حضور در نمایشگاه از روش ثبت اختراع و شیوه حمایت از آنها که بنیاد نخبگان ارایه خواهد کرد، استفاده کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز با اشاره به نشست‌های این نمایشگاه خاطرنشان کرد: ضمن برگزاری جلسات با مدیران صنعتی،  شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت آپ‌ها، فرمانداران و آموزش و پرورش استان، تاکید شد برای ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، اطلاع رسانی کافی انجام شود. 

جلالیان با بیان اینکه دستورالعمل انتخاب برترین‌های نمایشگاه انجام شده، گفت: با توجه به سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" و با در نظر گرفتن هدف تجاری‌سازی و دانش‌پژوهی، برگزاری نمایشگاه را برون‌سپاری کرده و بخش‌خصوصی را وارد کردیم که هزینه‌های نمایشگاه، تامین شود و در واقع نمایشگاه امسال با اعتبار خود، یک هفته فعالیت خواهد داشت. 

وی در پایان آرزو کرد، گرامیداشت هفته پژوهش در خور شایستگی استان دانش‌پژوه و علم پرور البرز برگزار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.