منصور رحمانیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از گذر امواج کوتاه و ناپایدار از منطقه امروز شنبه تا عصر فردا یکشنبه می باشد که استان البرز را در حاشیه فعالیت خود بصورت ضعیف تحت تاثیر قرار می دهد.
وی ادامه داد: پیامد این وضعیت، افزایش ابر و بارش بصورت رگبار و رعد و برق (در مناطق مرتفع وکوهستانی بصورت برف) خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: این سامانه حین گذر از استان البرز موجب وزش باد شدید (یکشنبه ظهر و عصر) به ویژه در نیمه جنوبی استان و کاهش دمای کمینه خواهد شد.
رحمانیان از مردم البرز و تولید کنندگان به ویژه دامداران، مرغداران، کشاورزان، گلخانه داران، صنایع مرتبط و مشاغل تحت تاثیر، خواست که تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید و افت دمای کمینه را این هفته از جمله در ارتفاعات شمالی استان مد نظر قرار دهند.
این مسئول اظهار داشت: سرعت وزش باد فردا یکشنبه در البرز 56 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.
رحمانیان گفت: کمترین و بیشترین دمای هوا امروز در البرز بین 7 تا 20 درجه بالای صفر است و فردا یکشنبه دمای هوای کمینه و بیشینه بین 5 تا 17 درجه بالای صفر پیش بینی می شود.
وی افزود: وضعیت هوای البرز امروز شنبه به لحاظ کیفی در تمام شهرستان های این استان سالم است و تا روز آینده نیز سالم پیش بینی می شود.
7410/ 6155 خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.