خسرو ساکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البرز در بخش پوشش تحصیلی کودکان لازم التعلیم رتبه سوم کشوری را دارد لذا این طرح را اجرا می کنیم تا کودکان بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شوند.
وی اظهار کرد:پوشش تحصیلی کودکان لازم التعلیم در البرز به سقف 99.91 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه تنها 9 دهم درصد از کودکان لازم التعلیم به دلیل مشخص نبودن محل سکونتشان در البرز شناسایی نشده اند، یاد آور شد: هر ساله این طرح با مشارکت معتمدین، معلمان و مدیران مدارس و مشارکت همه جانبه اداره کل بهزیستی در البرز به اجرا در می آید.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: احتمال می دهیم آن تعداد از کودکان بازمانده از تحصیل که تا کنون در البرز شناسایی نشده اند یا از استان مهاجرت کرده یا دچارمشکلاتی خارج از استان شده اند.
ساکی ادامه داد: در سال تحصیلی 97-96 نیز اقدامات لازم برای شناسایی و جذب کودکان زیر 10 سال بازمانده از تحصیل را از آبان ماه با اهتمام لازم شروع کرده ایم.
وی تصریح کرد: کودکان بازمانده از تحصیل معمولا به دلیل فقر اقتصادی خانواده، فقر فرهنگی، بد سرپرستی، بیماری، عقب ماندگی ذهنی و نیروی کار در مدرسه ثبت نام نمی کنند.
مدیرکل آموزش وپرورش البرز اضافه کرد: تاکنون در استان البرز نشانی 188کودک لازم التعلیم شناسایی نشده است.
وی گفت: هر ساله تعدادی از کودکان لازم التعلیم جذب مدارس نمی شوند که این اداره کل با برنامه ریزی و شناسایی کودکان سعی می کند طی چند سال متوالی تمامی آنان را جذب کند تا کودکی از مدرسه و سواد محروم نماند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در البرز حتی از فرهنگیان بومی ، دهیاران و شوراهای روستاها نیز کمک می گیریم تا این کودکان وارد چرخه آموزش شوند.
ساکی درادامه به جمعیت 245 هزار و 438 نفری دانش آموزی اول تا ششم ابتدایی این استان پرداخت وافزود: درسال تحصیلی 97-96در پایه اول ابتدایی مدارس این استان 43 هزار و 376 دانش آموز مشغول تحصیل شده اند که نسبت به سال تحصیلی گذشته 2.72 درصد رشد داشته است.
وی تاکید کرد: در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در البرز نیاز به همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی و مردم در مناطق شهری و روستایی داریم تا کودکی حتی یک نفر در این استان از تحصیل باز نماند.
استان البرز 462 هزار و 748 دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.