به گزارش ایرنا، حامد فرضی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل به اقشار مختلف مردم در تمام مشاغل و حرفه ها، افزود: به منظور عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند 'پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می‌کند'، معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد.
وی با اشاره به مسئولیت ها و ماموریت های محوله به هر شخص، اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه پایدار در تمام زمینه ها، مشاغل و صنایع نیازمند عزم جدی و مشارکت همه مردم هستیم.
وی در توضیح پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است بنابراین در این نوع پدافند تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.
وی با اشاره به موقیعیت جغرافیایی ایران بیان داشت: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد لذا لازم است در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نگاه ویژه ای به پدافند غیرعامل در بخش های مختلف؛ جنگل و مرتع، آبخیزداری و مدیریت منابع آب و خاک و بیابان و بیابان زدایی داشته باشیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ بررسی علل و عوامل تخریب جنگل ها و مراتع، روش ها و رویکرد های نوین مدیریت پایدار جنگل ها و مراتع، سیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت منابع جنگلی، کاربرد فناوری های نوین در علوم جنگل و مرتع، جنگل و مرتع و توسعه پایدار، آبخیزداری و استحصال آب باران، مدیریت منابع آب و خاک و آبیاری و زهکشی را از جمله اقدامات بسیار مهم پدافند غیرعامل در منابع طبیعی با رویکرد توسعه پایدار برشمرد.
وی از دیگر این اقدامات را کاربرد فناوری های نوین در علوم آبخیزداری و مدیریت منابع آب، آبخیزداری، مدیریت منابع آب و توسعه پایدار، ارزیابی، پایش، مدیریت و کنترل مناطق بیابانی، فرسایش بادی و ریز گردها، کاربرد فناوری های نوین در مطالعات بیابانزدایی و بیابانزایی و توسعه پایدار دانست.
فرضی تصریح کرد: تحت هر شرایطی باید مقوله توسعه‌ پایدار را به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و تحقق این امر هم زمانی امکان پذیر خواهد بود که بتوانیم با عزم ملی و جدی، آگاه سازی عموم مردم و فرهنگ سازی، منابع طبیعی و محیط زیست خود را حفظ کرده و از آن ها به نحو مطلوب حفاظت و بهره برداری کنیم.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.