به گزارش ایرنا، سید محبوب احمدی عصر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار مشکین دشت در پژوهشگاه مواد وانرژی افزود:فرد متعهد به هر میزان از تعهد و امانتداری اگر صلاحیت علمی نداشته باشد این امانت را به تباهی خواهد کشاند.
وی ادامه داد: اگر یک مسئول دارای تخصص باشد اما تعهد و امانتدار نباشد همان مشکل نخست رخ خواهد داد.
وی مسئولیت در شهرداری را بیش از سایر ارگانها و نهادها حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: برای اینکه شهرداری با اقشار مختلف مردم ارتباط دارد و از مردم پول می گیرد و مستقیم هزینه می کند و مسئولیت و خدمتگزاری دراین مجموعه حساس و با اهمیت است.
وی افزود: باید بدانیم که ظیفه شهردار سنگین است و باید همواره مراقبت کند که پای از قانون فراتر نگذارد چون لازمه امانتداری توجه مداوم و پیوسته قانون حاکم بر کار شهرداری است.
احمدی گفت: در این زمینه شوراهای اسلامی هم مستثنی نیستند و اختیار دار و امانتدار مردم هستند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری البرز گفت: اینکه تصور شود شوراها اختیار تام نسبت به اموال مردم دارند تصوری نادرست است و افراد را به نقطه خطرناک می کشاند که هم به خود و هم به نهاد شورا آسیب می رساند.
وی به شهردار جدید مشکین دشت توصیه کرد که رفتار عادلانه با شهروندان داشته باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه عمر پروژه هابه شدت از نظر دوام پایین است حلقه مفقوده این مسائله فقدان نظارت است ، هم باید شورا شهرنظارت تقویت کند و هم در استانداری بعد نظارت قانونی بر عملکرد شهرداری ها به عنوان تکلیف و وظیفه به طور جد پیگیری خواهیم کرد.
وی در خصوص عوارض سالانه شهرداری افزود: تعرفه عوارض شهرداری سالانه است و در طول سال هیچ شورایی به موجب قانون صلاحیت ورود به بحث تعرفه و عوارض شهرداری را ندارد تا تخفیف بدهد برای اینکه ناقص عدالت است و موجب تبعیض بین شهروندان می شود.
احمدی ، در خصوص جذب نیرو در شهرداری گفت: شورای شهر حق ورود به مسایل نیروی انسانی را مطلقآ ندارد، جذب نیرو در شهرداری فقط از طریق آزمون عمومی است چون حق برخورداری از حق استخدام در نهاد های عمومی یک حق اساسی است و قانون به آن تاکید شده است.
وی افزود:جذب نیرو باعث تضییع حقوق اساسی شهروندان می شود و این اشتباه در شوراها تکرار نشود تحت هر عنوان قرار داد تامین نیروی انسانی مطلقا ممنوع است مگر با مجوز وزرات کشور از طریق ازمون عمومی باشد.
در پایان سید علیرضا مساعد به عنوان شهردار جدید مشکین دشت معرفی شد.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.