به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط شرکت گاز استان البرز در اطلاعیه شرکت گاز البرزآمده است که مردم باید نکات زیر را در هنگام استفاده از وسایل گاز سوز مورد توجه قرار دهند.
1- قبل از نصب بخاری از سالم بودن ان اطمینان حاصل شود، استفاده از بخاری هایی که مجهز به سیستم کمبود اکسیژن (ODS) بسیار با اهمیت است.
2- بررسی نشتی گاز از اتصالات مهم است ، این کار را می تواند با استفاده از کف آب و صابون انجام شود.
3- تست مکش از دودکش ها قبل از نصب لوله دودکش بخاری ضروری است، این کار ساده را می توان با روشن کردن یک تکه روزنامه و قرار دادن آن روبروی لوله دودکش انجام داد در صورتیکه دودکش بخاری درست کار کند باید شعله آتش را به سمت خود بکشاند.
لازم به یاد آوری است شاید دودکش سال پیش درست سرویس داده باشد ولی این ملاک نیست زیرا امکان دارد در طی این یک سال که از بخاری استفاده نکرده اید جسم خارجی درون دودکش قرارگرفته باشد.
4- تمام شیلنگ ها باید با یک بست استاندارد به شیر ها و لوله های گاز نصب شده شود.
5-تمام شیرهای مرتبط به وسایل گاز سوز باید مجهز به سر شیر باشند تا در صورت حادثه به سرعت بسته شوند.
6- بدون هماهنگی و اطلاع همسایه ها اقدام به قطع شیر اصلی گاز واحدهای دیگر ننمایید زیرا بعضی از خانوادها از وسایل گاز سوزی استفاده می کنند که مجهز به ترموکوپل نیست مانند سماور گاز و به یک بار بازو بسته کردن شیر شعله خاموش و گازدر واحد منتشر می شود.
7- درصورتیکه وسایل گرمایشی را روشن کردید و احساس سنگینی و سر درد شد آن را جدی بگیرید و به بررسی و چک وسایل گاز سوز و سیستم گاز منزل اقدام کنید.
8- درفصل سرما از پوشاندن تمام درز درب و پنجره به بهانه گرمترشدن خانه خوداری نمایید.
9- قبل از روشن کردن وسایل گاز سوز به بالای پشت بام رفته و از وجود کلاهک Hمطمعا شوید.
10- در صورت نیاز به مشورت می توانید با آتش نشانی ویا دفاتر نظام مهندسی مناطق تماس بگیرید.
11- از سالم بودن شیلنگ وسایل گرمایشی اطمینان حاصل شود شاید در طول یک سال گذشته پوسیده شده باشند و دوام خود را از دست داده باشند.
12- استفاده از وسایلی گاز سوزی که دودکش ان از شیشه و دیوار بیرون داده شده مجاز نیست وزش یک باد شدید میتواند مانع از مکش دودکش شود.
13- ما خانوادهایی ایرانی عادت داریم که شب کله پاچه را برای صبحانه بار بزاریم و تاصبح اجاق گاز روشن بماند این کار باتوجه به تغییر ساختار خانه ها از جمله بکار بردن درب وپنجرهای دو جداره و بدون درز و درنتیجه کمبود اکسیژن و نشر گاز COخطرناک است.
14- دریچه های کوچکی که 30سانتیمتر زیر سقف اپارتمانهای شما تعبیه شده دریچه های تامین هوای وسایل گاز سوز است و هرگز مسدود نشوند.
15- استفاده از لوله بخاری های غیر استاندارد مجاز نیست.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.