به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز چهارشنبه در مراسم تجلیل ازآتش نشانان ایستگاه هشتگرد اظهار داشت: روز آتش نشانان به واسطه ی آموزه هایی که در آن نهفته هست تقارن زیبایی با دهه ی محرم و هفته دفاع مقدس پیدا کرده است.
وی یکی از این آموزه های عاشورایی را ایثارگری دانست و گفت: اینکه کسی از وجود خود بگذرد و برای نجات دیگران و احیاگر یک جامعه امن و ارزش گرا باشد نشان از همان آموزه ها دارد.
وی ضمن تقدیر و تشکر از آتش نشانان افزود باید آتش نشانان به روز باشند و همیشه از آموزش های لازم بهره ببرند .
وی افزود: سازمان آتش نشانی این ظرفیت را دارد تا از آن در مهار بحرانهای مختلف استفاده شود از این رو ما نیز در حمایت و تقویت این حوزه تلاش می کنیم.
امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ گفت :آتش نشانان همچون رزمندگان ما در خاکریز اول دفاعی هستند و به ایثارگری می پردازند .
حجت الاسلام محمد تقی ناطقی افزود : در حوزه های مختلف اجتماعی این ایثارگری را لمس می‌کنیم، چه آنان که در دوران پر افتخار دفاع مقدس از ورای همین آموزه های عاشورایی در مسیر حفظ کیان ایران اسلامی از جان و مال خود گذشتند و به دفاع از میهن و تولید ارزش های اجتماعی چون اعتماد، اعتقاد، همراهی، همبستگی، همدلی و راستگویی پرداختند و چه آنان که امروز در لباس آتش نشانان با به خطر انداختن جان و مال خود تلاش می کنند تا زندگی دیگران بر اثر حوادث آسیب نبیند، این اقدامات در بدنه اجتماعی جامعه لمس شده است.
وی با اشاره به حادثه پلاسکوی تهران گفت: در آن حادثه دیدیم که مردم چه همدلی ها و همراهی ها با آتش نشانان داشته اند و این یک سرمایه ارزشمندی است که از دل اعتماد جامعه به این قشر به واسطه از خودگذشتگی هایی که کرده اند به دست آمده است.
وی حضور مسئولین در مراسم ها و همایش های تقدیر از آتش نشانان را نمادین دانست و گفت: مردم ما خودشان قدرشناس این قشر زحمت کش هستند و البته بزرگنمایی این روز هم پاسداشت همان قدردانی هاست.
امام جمعه مرکز ساوجبلاغ هم به شوراهای اسلامی توصیه کرد شما برای خدمت آمدید باید به این مهم توجه داشته باشید و وحدت و همدلی را را سر لوحه کار خود قرار دهید .
در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از آتش نشانان شهر هشتگردقدر دانی شد.
6155/ 1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.