به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی دولتی مهر اظهار کرد: در سال زراعی 96-95، میزان بارندگی در سطح استان نسبت به دوره آماری بلند مدت 21 درصد کاهش داشته است، که این میزان نسبت به آمار سال قبل با کاهش 27 درصدی مواجه شده است.

وی افزود: شهرستان نمین نسبت به دوره آماری با 34 درصد کاهش و نسبت به سال قبل با 40 درصد کاهش، بیشترین کاهش بارندگی را در سطح استان داشته است.

دولتی مهر با اشاره به پیش بینی میزان بارندگی در پاییز سال جاری، عنوان کرد: بارش‌ها برای فصل پاییز در سطح استان نرمال پیش بینی می‌شود و بارش‌های موثر برای این فصل از دهه سوم مهر ماه شروع خواهد شد.

وی با اشاره به سیستم‌های جوی که استان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: عمده‌ترین سیستم‌های جوی از شمال، شمال غرب و غرب وارد استان شده و باعث تغییرات الگوی نقشه‌های هواشناسی می‌شوند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: سیستم شمالی با منشا سیبریایی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دارای ماهیت بسیار سرد است به طوری که در برخی نقاط استان دمای هوا را به 30 درجه زیر صفر می‌رساند و همچنین سیستم‌های شمال غرب و غرب با توجه به اینکه در دریای مدیترانه و دریای سرخ تقویت می‌شوند، دارای رطوبت بالا وماهیت بارشی هستند.

وی تصریح کرد: زمانی که هوای سرد شمالی با رطوبت سیستم‌های غربی همراه شود بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در سطح استان اتفاق می‌افتد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 756498
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.