به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ کارگاه هم اندیشی ظرفیت های تمدن اسلامی با شرکت 60 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: تمدن سازی عاشورا می تواند ابعاد ناشناخته انسان ساز و کمال آفرین دین اسلام را به جهانیان بشناساند.

دکتر اسحق رسولی تصریح کرد: این کارگاه ها نشانگر مبارزه با باطل به مصداق (جاء الحق و ذهق الباطل) همواره با پیام امر به معروف و نهی از منکر و در نهایت با شیوه جهاد و شهادت تا ابد و ظهور آقا امام زمان ادامه خواهد یافت.

ریس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عنوان کرد: نقش دانشگاهیان در بستر سازی مناسب علمی، تحقیقی، تمدنی و متفکرانه در باره موضوع ماه محرم و فلسفه عاشورا می تواند نسبت به توسعه این مهم اثر گذار باشد و شعور حسینی را در راس برنامه های متعالی این ماه قرار دهد.

حجت السلام دکتر سیف الله مدبر تصریح کرد: اساس برگزاری چنین کارگاه هایی توسعه کرسی آزاد اندیشی بر اساس منویات مقام معظم رهبری در بین دانشگاهیان و اساتید است.

استاد حوزه و دانشگاه کشور در حاشیه برگزاری این کارگاه با اشاره به موضوعات تاریخی، فلسفی و قرآنی واقعه کربلا گفت: انقلاب اسلامی به پشتوانه فلسفه عاشورا و اصل ولایت فقیه تشکیل شده است.

دکتر بهروزی لک تصریح کرد: نقش اساتید دانشگاهی در مهندسی فکری و کاربردی فلسفه عاشورا و شناسایی چهره اصلی دشمنان اسلام به ویژه داعش و وهابیت غیر قابل انکار است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 752573
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.