مراسم تودیع و معارفه شهردار از سوی اعضای پنجمین شورای شهر کرج، برگزار شد و ضمن تقدیر از خدمات علی ترکاشوند، حکم شهرداری به اصغر نصیری، اهداء شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،رئیس شورای شهر کرج در  این مراسم که با حضور مدیران شهر ی ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی واستاندار البرز  در تالار شهیدان نژادفلاح، برگزار شد،گفت: : شهردار از بین 30 گزینه و طی برگزاری 26 جلسه در قالب سه کارگروه، برگزیده و معرفی شد و این فرایند در شورای پنجم به گونه ای انجام شد تا اقدامات گذشته، تکمیل شود.

محمد نبیونی افزود : امیدواریم همه مسئولان در کرج با همدلی بتوانند در انجام خدمات شهری، سهیم باشند و شاهد شهر انسان محور باشیم.

رشد و تجهیز بیمارستانی قابل توجه است

محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی هم گفت: رشد سرانه بیمارستانی البرز بسیار قابل توجه بوده و کمک شهرداری و شورا در ارتباط با ساخت و تجهیز بیمارستان، کمک کرد که به متوسط کشوری برسیم.

وی با یادآوری سفر مدیران استان به خوزستان، اظهار داشت: قرار بود۵۰ درصد جایگاهی در خوزستان با همکاری شهرداری و شورا و بقیه هزینه‌ها را دیگر دستگاه‌ها متقبل شوند که فقط کمک شورا و شهرداری محقق شد.

کولیوند ضمن اشاره به ساخت پل حصارک به عنوان پروژه بزرگ عمرانی، گفت: ایجاد دو آرامستان در استان از دیگر کارهای مهم انجام شده شورا و شهردار سابق است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: کاشت ۱هزارو ۲۰۰ میلیارد هکتار درخت در البرز و ایجاد ۱۰۰ هکتار نهالستان، قابل توجه است.

کولیوند به بزرگراه شمالی اشاره کرده و بیان کرد: بزرگراه شمالی کرج باید اتفاق بیافتد که با همت شورا و شهرداری انجام می شود لذا لازم است دست به دست هم و با کمک دیگر دستگاهها تلاش کنیم، این مهم صورت گیرد.

عملکرد ناموفق در ساخت و ساز غیر مجاز

محمود دادگو، رئیس دوره چهارم شورای شهر کرج، گفت: در بسیاری از موارد همچون جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، خوب کار نکردیم. از طرفی در ارتباط با مسایل فرهنگی لازم است همه مسئولان، وارد میدان شوند.

وی افزود: همه ما در کارمان ممکن است اشتباه داشته باشیم اما سعی کردیم بسیاری از تصمیمات شورا به صورت کارشناسی بررسی شود.

رئیس چهارم شورای شهر گفت: در مورد خیلی مسائل از جمله ساخت و ساز غیر مجاز نتوانستیم کار زیادی انجام دهیم و در بحث فرهنگی نیز لازم است همه دستگاه ها، وارد میدان شوند.

دادگو ضمن تأکید این نکته که شورا، شورای شهرداری است، تصریح کرد: این مهم باید با تدبیر حل شود و غیر از این چاره ای وجود ندارد.

دادگو با ابراز تأسف، گفت: متاسفانه اکثر درآمدهای ما با کمیسیون ماده صد تامین می شود که شورای پنجم این نکته را در نظر داشته باشد.

نصیری دانش آموخته مدیریت شهری است

علی ترکاشوند، شهردار سابق کرج با بیان این که یکی از رموز پیشرفت ما تعامل با شورا بود، اظهار کرد: باید بپذیریم که برنامه ریزی در سطوح ملی رشد کند و لازم است در این راستا به برنامه ریزی در سطح محلی و شورا نیز توجه داشته باشیم.

ترکاشوند تصریح کرد: در برنامه ششم، مدیریت شهری در استان محو بود و اگر کاری هم انجام شد، تلاش مجموعه مدیریت شهری و دستگاه ها و مسئولان بوده است.

وی افزود: با توجه به رکود شهرداری و مشکلات اقتصادی، شورا طی 4 سال گذشته  با تدبیر و جسارت توانست در سال 96 شهرداری را با افزایش چشمگیر بودجه روبرو کند.

ضرورت حل مشکلات حاشیه شهر

علی نجفی، استاندار البرز نیز ضمن اعلام حمایت از شهرداری و شورای پنجم، تأکید کرد: کمک مدیران و دستگاه های مربوطه در برطرف کردن مشکلات حاشیه نشینی، ضرورت دارد. لازم است تلاش های بسیاری صورت گیرد که شهرداری و شورا بتوانند این معضل شهری را حل کنند.

وی افزود: استان البرز استثناهایی دارد که ترافیک شهری و گذری مسافران از جمله مشکلات شهر است. همچنین ترکیب چشمگیر شهر و روستا در این کلانشهر که به عنوان چهارمین شهر بزرگ کشور محسوب می شود، کم نظیر است.

استاندار البرز با بیان اینکه شهر به همت و تلاش مضاعف نیازمند است، اظهار داشت: باید ضمن ادامه خدمات شهرداری و شورای چهارم، در حوزه زیباسازی، خدمات شهری، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و تصمیمات مهم در این خصوص، با جدیت کار کرد.

زیبایی کرج فدای توسعه شده

اصغر نصیری، شهردار منتخب شهر کرج هم ضمن قدردانی از اعتماد اعضای شورای شهر، گفت: شهر کرج دیگر مانند گذشته اش زیبا نیست وگرفتار توسعه بدون مدیریت شده است. این شهر شایسته سکونت شهروندی نیست چراکه مشکلات به شهر تحمیل شده و کام شهروندان از دیدار مکرر این آشفتگی و نازیبایی، تلخ و خاطرها مکدر شده است.

وی با تاکید بر لزوم حمایت مردمی در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: حمایت دستگاه ها و نهادهای شهری و استانی می تواند در حل بحران شهری، کمک به سزایی باشد و من در ابتدای مسیر خدمت، دست یاری به سویشان دراز می کنم.

نصیری به لزوم اولویت بندی در انجام پروژه های شهری اشاره کرد و گفت: مشکلات ترافیک با پروژه هایی که به آن دامن زد، همچنان ادامه دارد و با وجود پرداخت هزینه های هنگفت، حمل و نقل جزو مشکلات موجود این کلانشهر، باقی مانده است.

وی به راه اندازی مترو، تاکید کرد و ادامه داد: شهر برای توریسم، جذاب نیست لذا باید در رفع نابسامانی های شهر از بدو ورود به شهر شروع کرد و تا محلات ادامه داد. بدین منظور توسعه محلات جزو برنامه های آینده شهرداری خواهد بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.