به گزارش ایرنا، مهدی جوهری شامگاه شنبه در اختتامیه جشنواره پیوندهای آسمانی استان البرز که در مشکین‌دشت فردیس برگزار شد، افزود: بیشترین طلاق‌ها در سال‌های اول زندگی اتفاق می افتد و دلیل آن عدم شناخت و آگاهی طرفین در زندگی است که برای جلوگیری از این اتفاق باید جوانان را پیش از ازدواج آموزش دهیم.
وی به کاهش یک‌درصدی آمار ازدواج در سال جاری اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین علت کاهش ازدواج کمبود اشتغال است، اشتغال‌زایی می‌تواند یکی از عوامل افزایش ازدواج باشد.
جوهری گفت: آگاهی پایین و نداشتن مهارت‌های زندگی از مؤلفه‌های ایجاد طلاق است که دادگستری البرز طرحی به نام آموزش‌های پیش از ازدواج، اجرا کرده است.
وی با اشاره به اینکه دادگستری البرز برای جوانان هنگام ازدواج دوره آموزشی پنج‌ساعته برگزار می‌کند، گفت: این طرح از بهمن‌ماه سال گذشته اجراشده و شرکت در این دوره برای جوانان اجباری است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز گفت: طرح آفتاب در استان به اجرا در آمده که با اجرای این طرح به دنبال صیانت و استحکام خانواده هستیم و سعی داریم از ابتدای نوجوانی در دبیرستان‌ها آموزش و آگاهی بخشی به جوانان را آموزش دهیم.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.