به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج، افزود: قدرت های فرامنطقه ای درگذشته نیز به دنبال تجزیه عراق بودند و با مساله همه پرسی در کردستان عراق این هدف مهم آشکار می شود.
وی ادامه داد: اسرائیل به دنبال منابع نفتی عراق و ایجاد پایگاه های نظامی درآن برای مقابله با کشورهای محور مقاومت است تا تروریست ها را مستقر کند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: این بحران باید توسط دستگاه دیپلماسی کشور به خوبی و بادقت رصد شود.
وی اضافه کرد: سیاست های آمریکا در قبال برجام نیز بر این مبنا طراحی شده که نشان دهند ایران اسلامی به اجرای برجام پایبند نیست تا هزینه را به کشورمان تحمیل کنند.
امام جمعه کرج گفت: با طرح ادعاهای واهی علیه ایران مبنی بر نقض برجام به دنبال وارد کردن بازرسان به مراکز نظامی هستند و این اقدام نیز از نیرنگ های امریکا است که هر روز به یک شکلی درمی آید.
وی ادامه داد: با تمام قوا در مقابل امریکا ایستاده ایم و از دولت می خواهیم اگر امریکا به تعهداتش عمل نکرد، قاطعانه پاسخ دهد.
نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: محرم امسال با هفته دفاع مقدس همزمان شده است که باید دستگاه ها ازاین فرصت استفاده کنند و با برنامه ریزی ویژه شور و شعور حسینی را با تطبیق انقلاب، دوران دفاع مقدس و روحیه انقلابی همراه با دشمن شناسی برای جوانان و همه اقشار مردم تبیین کنند.
امام جمعه کرج با اشاره به تاکید روایات و آیات قرآنی بر اهمیت نهاد خانواده، گفت: خانواده رکن اساسی تشکیل جامعه اسلامی است.
وی افزود: در معارف اسلامی مطالب بسیاری برای ارتباط اعضای خانواده و تکریم یکدیگر وجود دارد که خانواده ها باید با دقت به این مطالب مهم توجه کنند.
حسینی همدانی ادامه داد: کمک کردن اعضای خانواده به یکدیگر یکی از موضوعات مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد و اهل تقوا سعی می کنند در منزل خدماتی داشته باشند.
امام جمعه کرج اضافه کرد:خانواده محل رشد انسان های بزرگ در تاریخ است و محیط سالم افراد سالم را شکل می دهد، سبک زندگی اسلامی در خانواده ای بروز می کند که موارد اسلامی را رعایت کند.
وی با اشاره به زندگی حضرت علی (ع) گفت: ساده زیستی و نقش موثر بانوان برای تربیت انسان های مومن را باید مد نظر داشت. شعار بچه کمتر اشتباه است، تربیت دست خداست باید محیط خانواده را خوب بسازیم و در این صورت افراد درآن محیط خوب بار می آیند.
وی خاطرنشان کرد: نقشه های استکبار جهانی برای برای از بین بردن نهاد خانواده و بی اثر کردن نقش زنان است و امروز برای زمین زدن نظام اسلامی قوای خود را بکار گرفتند تا خانواده ها را با فیلم و شبکه های مجازی از بین ببرند.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: برخی رسوم باطل وارد اسلام شده و به اسم آن است به طور مثال در مراسم ختم تا چند روز خرج و مخارج برای عزادار ایجاد می شود که اینگونه رفتارها ربطی به اسلام ندارد.
آیت الله حسینی همدانی همچنین با اشاره به 24 ذی الحجه و ماجرای مباهله، گفت: دراین روز بسیاری از آیات مهم قرآنی نازل شد که به فضیلت اهل بیت (ع) اختصاص داده شده در روز مباهله ریشه دورغگویان کنده شد.
8029/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.