به گزارش ایرنا، سیروس زینعلی عصر پنجشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران در کرج در جمع خبرنگاران افزود:دست هایی پشت پرده بوده و هستند که طی دو سال گذشته با هجمه ای که علیه تراریخته به راه انداخته اند، کشور را با یک عقب ماندگی تضمین شده مواجه کرده اند.
وی اضافه کرد:این دست های مرموز به خوبی می دانستند که اگر تولید داخلی نداشته باشیم مجبور به واردات هستیم و به عنوان مثال در صورت ممنوعیت واردات محصولات تراریخته گیاهی ظرف مدت یک ماه بسیاری از صنایع وابسته دام و طیور ما دچار ضربه می شود.
زینعلی گفت:تمام تلاش شان این بود که با ترساندن مردم و مسئولین کاری بکنند که تولید محصولات تراریخته در داخل کشور نداشته باشیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که بیش از 2 سال است که بیان می کنیم که این حرف و حدیث های در خصوص معایب محصولات تراریخته هیچ گونه مبنای علمی ندارند و تنها عوام فریبی هستند.
زینعلی با بیان اینکه امیدواریم که این گره در دولت دوازدهم برطرف شود، اظهار داشت:در سال 83 نخستین محصول تراریخته گیاهی ما تولید شد اما به دلیل این عوام فریبی ها بیش از 10سال عقب افتادیم و جبران این عقب افتادگی با توجه به سرعت دیگر کشورها بسیارسخت است.
رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران ادامه داد:به همین منظوریکی از مهم ترین برنامه های ما در ٱینده در خصوص محصولات مهندسی ژنتیک این است که در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.
زینعلی ادامه داد:طبق نظر سازمان غذا ودارو محصولات گیاهی تراریخته هیچ گونه خطری ندارند و همانگونه که در تولید دارو به این عوام فریبی ها توجه ای نشد و پیشرفتی خوبی در این زمینه داشتیم در خصوص محصولات تراریخته گیاهی نیز با توجه به نیاز امروز جامعه می توانیم رشد قابل توجه ای داشته باشیم.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.