به گزارش خبر آنلاین و به نقل از  پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، کمیسیون های «حقوقی»، «برنامه و بودجه»، «فرهنگی و ورزشی» و «عمران و شهرسازی» عنوان 4 کمیسیونی هستند که در دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج فعالیت داشتند اما این کمیسیونها در دوره پنجم شورای این کلانشهر دستخوش تغییراتی شدند.

اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرج عنوان کمیسیون برنامه و بودجه را به «برنامه و بودجه، حقوقی، نظارت و تحول اداری» تغییر داده و در واقع کمیسیون حقوقی را نیز با با کمیسیون برنامه و بودجه ادغام کرده اند که به چابک سازی فعالیتها کمک شایانی می کند و آن را به نگرش تخصصی تر سوق می دهد. بر اساس تصمیمات مأخوذه ریاست این کمیسیون بر عهده دکتر عباس زارع قرار دارد.
دیگر کمیسیونی که در دوره پنجم به ریاست مهندس حاجی قاسمی از چهره های عمرانی فعالیت خود را آغاز کرد، کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک است که البته این کمیسیون به نسبت دوره قبل تغییر عنوان را تجربه نکرد و اینکه در متن جلسات چه خواهد گذشت، منوط به روزهای آینده و تصمیم گیری اعضاء می باشد.
کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزش عمومی نیز بر اساس تصمیم روز گذشته وکلای مردم در پارلمان شهری کرج به ریاست اکبر سلیم نژاد فعالیت خود را آغاز کرد که با نیم نگاهی به عنوان این کمیسیون در دوره چهارم متوجه خواهیم شد که «آموزش عمومی» به انتهای آن افزوده شده است و امید می رود که در 4 سال آتی شاهد رویدادهای مثبت و سازنده در بحث توسعه آموزش های شهروندی و فرهنگ شهروندی باشیم.
دیگر کمیسیون تازه تاسیس شورای پنجم کلانشهر کرج کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی می باشد که به ریاست دکتر حسین محمدی تشکیل شد که امیدهای تازه ای را پیش روی این کلانشهر قرار می دهد و با توجه به تجربیات ارزشمند دکتر محمدی مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان البرز انتظار می رود که روزهای روشن و افق مثبتی پیش روی محیط زیست قرار گیرد و روند فزاینده آلودگی هوا تعدیل شود.
دیگر کمیسیونی که تشکیل آن را باید به فال نیک گرفت و اقدامی همسو با مبانی و سیاست های «اقدام مقاومتی» به شمار می رود، کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی (به ریاست دکتر احد رسولی) می باشد که فرصت های طلایی را برای تامین منابع مالی پروژه های عمرانی و خدماتی پیش روی مسئولان شهری قرار می دهد و بستر مناسب برای وابستگی زدایی از منابع ناپایدار درآمدی را فراهم می آورد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 728489
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.