شاهین رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها با هدف بالابردن ضریب موفقیت و کمک به پایدارسازی شغل ، با نظارت کارشناسان ناظر بر طرح های اشتغال قرار دارد .
وی ادامه داد: تحقق توانمند سازی خانواده های زیر پوشش از طریق مشاوره شغلی ، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام می شود و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند .
رضایی گفت: آموزش های فنی وحرفه ای با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی در حال انجام است .
وی یادآور شد : مددجویان مستعد فاقد مهارت بر اساس علاقه مندی و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد جهت گذراندن دوره های آموزشی به مراکز معتبر تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می شوند .
رضایی تاکید کرد : کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت ، بسته های تشویقی در نظر گرفته که مطابق آن ، طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه ، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی ، پرداخت می شود .
معاون اشتغال و خودکفایی ، گفت : طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارائه‌ آموزش های فنی ، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می شود و نقش بسزایی در خودکفایی جامعه هدف دارد .
وی افزود: بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح های اشتغال زایی ، از محل اعتبارات بانک ها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تامین و پرداخت می شود .
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.