به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در نشست با روحانیون شهرستان نظرآباد افزود: براساس روایات انسان نباید از این سه حالت خارج باشد؛ یادگیری برای خدا، عمل برای خدا، یاد دادن برای خدا و کسی که مشغول این سه حال باشد، در ملکوت عالم عظیم است؛ چنین شخصی غیر از خدا نمی بیند.
وی ادامه داد:باید اهل مطالعه بود تا شبهاتی که وارد می کنند را بتوان پاسخ گفت؛ معاندان شبهات اعتقادی، اخلاقی، فقهی را با تمام توان به اسلام وارد می کنند تا به خصوص جوانان را بتوانند منحرف کنند.
امام جمعه کرج گفت: باید راهکارهای جذب و حفظ افراد را یاد گرفت و با برنامه جلو رفت؛ وقت تلف کردن به هیچ وجه جایز نیست.
وی اضافه کرد: امام جماعت باید کار اصلی خود را مسجد و مدیریت آن بداند. امام مسجدی که روزی هفت هشت ساعت در مسجد باشد، بازهم کار برای انجام دادن دارد و نباید فقط به خواندن نماز اکتفا کرد.
وی تاکید کرد: باید اهل فعالیت های اجتماعی و دشمن شناسی و بصیرت باشیم،مساجد برای اقامه ی قرآن وضع شده است؛ باید به قرآن پرداخت. باید مدافع حریم فرهنگ و معارف ناب شیعی بوده و روح انقلابی را در جامعه پیرامون خود گسترش داد.
امام جمعه کرج گفت: علما در بیان مرحوم امام (ره) مرزبانان حریم اعتقادات هستند و اگر باوجود روحانیون یک منطقه، شاهد مشکلات اخلاقی و اجتماعی باشیم، این عزیزان باید پاسخگو باشند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید به وظیفه خود بپردازیم و باقی کارها با خدای متعال است. وظیفه سخت و شرایط طاقت فرساست ولی نتیجه و هدف هم بزرگ است و کمک خدا هم من حیث لا یحتسب است.
وی با اشاره به عید غدیر گفت: غدیر یکی از مسائل کلیدی و ریشه ای شیعه است؛ نباید ولایت را به اشتباه معنا کرد و ولایت تنها محبت و یاری رساندن نیست؛ ولی امروز به همین معنا تلقی می شود؛ اصلا بحث حکومت و حاکمیت و نظام اسلامی را در نظر نمی گیریم.
وی یاد آورشد: غدیر تنها یک جمله نیست؛ خطبه ای ا ست که زمان نزدیک به یک نیمروز طول کشیده است. این خطابه، خطبه ی امامت است و تنها بخشی از آن مربوط به امیرالمومنین علیه السلام است که پیامبر صلی الله علیه و آله آموختن آن را به همه ی افراد امر کرده است.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.