به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مجید خدابخش در مراسم افتتاح پروژه‌های گازسانی در اردبیل اظهار کرد: یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی برقراری عدالت اجتماعی است که ما در عملیات گازرسانی شاهد تحقق این شعار ارزشمند هستیم.

وی با بیان اینکه پروسه طولانی در استخراج و انتقال گاز به مناطق محروم و روستایی از سوی دولت و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده صورت می‌گیرد، گفت: با لوله‌کشی هزار و ۵۰۰ کیلومتر گاز از عسلویه به اردبیل و روستاهای محروم می‌رسد که ما باید قدردان این نعمت ارزشمند باشیم.

استاندار اردبیل به سرمایه گذاری مشترک ایران و قطر در حوزه‌های گازی اشاره کرد و گفت: ما قطعا سعی‌مان بر این است تا بیشترین حجم استخراج و بهره‌برداری از میادین مشترک گاز را داشته باشیم که در دولت یازدهم این روند در حال توسعه و گسترس است.

خدابخش با بیان اینکه تا سال ۹۳ تنها ۴۰۰ روستای استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند بودند، گفت: در چهار سال اخیر ۵۶۰ روستای استان اردبیل گازرسانی شده و امروز نیز شاهد بهره‌برداری از عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستا هستیم.

وی بیان کرد: تا آخر امسال و یا اوایل سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد، گفت: در چهار سال اخیر ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گازرسانی در کشور به تصویب مجلس و نمایندگان رسیده تا در مناطق محروم صرف کارهای زیربنایی در حوزه گازرسانی شود که این اتفاق مهم و ارزشمندی است.



خدابخش با اشاره به کاهش ۳ میلیون لیتری مصرف نفت سفید در پنج ماه اخیر در استان اردبیل به ارزش ۶ میلیارد تومان با گازرسانی به مناطق محروم و روستایی گفت: قطعا همه خانوارها با استفاده از این نعمت باید در ارتقای شرایط ایمنی در استفاده از گاز طبیعی نیز فعالان حضور پیدا کنند و در کنار آن به تقویت صنایع تبدیلی در مناطق روستایی همت داشته باشند.

وی از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۴ درصد برای روستاییان در ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه این بخش خبر داد و گفت: خوشحال هستیم که زنگ توسعه استان در همه حوزه‌ها به صدا درامده و همه باید تلاش جدی انجام دهند تا این حوزه بیشتر از این تقویت شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 725610
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.