به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علیرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی ارائه کمک هزینه‌های ازدواج به مددجویان استان اردبیل اظهار داشت: بیش از هشت میلیارد و 375 میلیون ریال اعتبار در قالب کمک هزینه تأمین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت در نظر گرفته شده که حدود دو میلیارد و 600 میلیون ریال از این اعتبارات در اختیار یکصد نفر از نوعروسان قرار گرفت که آنان با تهیه لوازم و وسایل ضروری زندگی راهی خانه بخت شدند.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد و 775 میلیون ریال نیز برای کمک هزینه تأمین جهیزیه برای بیش از 200 نوعروس تحت حمایت اختصاص داده شده است، افزود: نوعروسان پس از دریافت این کمک هزینه می‌توانند بی‌دغدغه و با آسودگی خاطر زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

حسین‌نژاد بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم کمیته امداد تسهیل در امر ازدواج جوانان تحت حمایت است و پرداخت کمک هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان و اعطای هدیه ازدواج به فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت از جمله اقدامات این نهاد در راستای رفع مشکلات مددجویان است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: ترویج سنت حسنه الهی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان بین جوانان در دستور کار کمیته امداد قرار دارد که راهکارهای بسیاری را به منظور برپایی زندگی ساده، موفق و پایدار برای نوعروسان و فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت در نظر گرفته‌ایم و تا کنون این امر نتایج مطلوبی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی تأثیر بسزایی را در مدیریت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مددجویان به دنبال دارد، گفت: حدود 400 نفر از نوعروسان تحت حمایت با شرکت در دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم زندگی را فرا گرفته‌اند.

حسین‌نژاد اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی، آیین همسرداری و اصول و مهارت‌های زندگی از جمله مباحث مطرح شده در دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای کمیته امداد است و کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج کمیته امداد سبب تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: طرح کوثر به منظور تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت اجرا می‌شود که خیران با مشارکت هر چه بیشتر در این طرح می‌توانند یاریگر کمیته امداد در دستگیری از مددجویان باشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از نوعروسان نیازمند با تکمیل چند قلم از وسایل ضروری زندگی، می‌توانند راهی خانه بخت شوند که امیدواریم نیکوکاران همچون سال‌های گذشته یاری‌رسان آنان باشند و با کمک‌ها و مساعدت‌های خود زمینه‌ساز آغاز زندگی مشترک برای این زوج‌ها باشند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 723439
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.