به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ برات سلیمی در جلسه بررسی برنامه‌های پژوهشی آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت: برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش بر اساس برنامه چشم‌انداز 20 ساله، سند جامع علمی کشور و نیز سند تحول بنیادین تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در شاخص‌هایی که در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شده دو شاخص کمی و کیفی مد نظر است، گفت: اگر این دو شاخص در آموزش و پرورش مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد به طور قطع مشکلات بسیاری حل خواهد شد.

سلیمی با اشاره به آمار و ارقام موجود بیان کرد: آموزش و پرورش استان از لحاظ کمی بسیار موفق عمل کرده است به طوری که در تراکم کلاسی میانگین استان 15.56 بوده در حالی که میانگین کشوری 20 درصد است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل وضعیت استان اردبیل را در بحث شاخص‌های کیفی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: یک ششم پرسنل آموزش و پرورش استان دارای مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش بر اساس ساحت‌های سند تحول بنیادین انجام می شود، تصریح کرد: یکی از ساحت‌های این سند، ساحت علمی و فناوری است که استان اردبیل در سال‌های اخیر با برنامه ریزی‌هایی منسجم سعی کرده است جایگاه خود را در کنکور سراسری ارتقا ببخشد.

سلیمی با تشریح عواملی که سبب کاهش رتبه استان اردبیل در کنکور می‌شود، اظهار کرد: 68 درصد از شرکت‌کنندگان در کنکور استان اردبیل را پشت کنکوری‌ها تشکیل می‌دهند که این مورد درصد قبولی دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نبود ظرفیت کافی و نیز رشته‌های متنوع تحصیلی در دانشگاه های اردبیل و عدم قطب‌بندی صحیح استان اردبیل طبق مصوبه سال 69 را از دیگر مشکلات کنکور استان عنوان کرد.

وی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: مراکز مشاوره برای راهنمایی دانش‌آموزان در راستای انتخاب رشته مورد نظر دایر شده است و نیز توزیع کتاب‌های کمکی کنکور و نیز عقد تفاهم‌نامه با موسسه بنیاد علوی از دیگر اقداماتی است که برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان استان انجام شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه روند گرایش دانش‌آموزان استان به رشته علوم تجربی در حال کاهش است، گفت: با برنامه‌هایی که در دست اقدام است در نظر داریم دانش‌آموزان را در سال‌های آتی به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش هدایت کنیم.

 

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 718478
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.