حسن نوروزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای پیشگیری از هر گونه تخلف و آگاهی خانواده ها نرخ شهریه مدارس غیردولتی از طریق بخشنامه و چاپ پوستر به آموزش و پرورش نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش استان البرز ارسال شده است.
وی اظهار کرد: شهریه مدارس غیردولتی دراین استان به تفکیک دوره تحصیلی و مدارس در پور تال اداره کل آموزش و پرورش البرز قابل مشاهده و دریافت است.
وی با بیان اینکه همه مدیران مدارس غیر دولتی موظف هستند نرخ های مصوب شده برای ثبت نام را در معرض دید اولیاء دانش آموزان قرار دهند، یاد آور شد: این اقدام به منظور شفاف سازی ، پاسداشت حقوق شهروندی ، رعایت حقوق دانش آموزان در مدارس غیر دولتی استان اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: پوستر و بخشنامه مربوط به شهریه مدارس باید در محلی که برای همه والدین قابل مشاهده باشد نصب شود تا خانواده ها با آگاهی کامل از شیوه نامه نام نویسی و شهریه های مربوط به هر پایه در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام به ثبت نام کنند.
رئیس اداره عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: بر اساس دستورالعمل وزارتخانه ، مدارس غیر دولتی حق دریافت هیچ گونه وجه اضافه از اولیای دانش آموزان را ندارند.
نوروزی یادآور شد: مدیران مدارس غیر دولتی در هنگام ثبت نام حق گرفتن هزینه ایاب و ذهاب، میان وعده ، پوشاک را ندارند.
وی اضافه کرد: تعیین دریافت هزینه های خدمات ویژه در طول سال تحصیلی بر عهده انجمن اولیاء و مربیان این مدارس است به همین دلیل مدیران مدارس حق گرفتن وجه اضافه از دانش آموزان را ندارند.
وی تاکید کرد: اولیای دانش آموزان پس از عقد قرار داد که یک قرارداد سامانه ای می باشد ، یک نسخه آن را از مدیر مدرسه مطالبه کنند.
استان البرز 312 مدرسه غیر دولتی دارد که در آن 24 هزار و 576 دانش آموز در سال تحصیلی 96-95 مشغول تحصیل هستند.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.