به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوجبلاغ که با حضور ائمه جمعه شهرستان ساوجبلاغ و شهر چهارباغ و اعضای شورای اداری در سالن جلسات فرمانداری ساوجبلاغ برگزار شد، با اشاره به برنامه ویژه دولت یازدهم برای اجرای طرح کارورزی، گفت: سامانه طرح کارورزی وزارت کار به منظور ثبت نام متقاضیان کار و فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی و همچنین کارفرمایان است.
پالیزگیر گفت: به واسطه این طرح متقاضیان کار مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود و کارفرمایانی که نیروی خود را ازبین این جوانان انتخاب می کنند صرفا جهت ایجاد مهارت از پرداخت هرگونه مالیات و حقوق معاف هستند.
پالیزگیربا اشاره به ضرورت تحقق شعار سال، گفت:در این زمینه توسعه شهرک صنعتی ماموت، تبدیل لکه های صنعتی شهرستان به ناحیه صنعتی، توسعه اشتغال در حوزه اصناف با صدور 309 فقره جواز کسب، افتتاح واحد تولیدی آرین در حوزه صنایع غذایی با 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری از اقدامات انجام شده می باشد.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: تولید 14 هزار و 56 تن گندم از 2 هزار و 603 هکتار سطح کشت، تولید 2 هزار 623 تن جو در 583 هکتار سطح زیر کشت، تولید 265 تن کلزا در 107 هکتار سطح زیر کشت، تولید 380 هزار تن محصولات باغی، رکورد 74 تن هلو شلیل در هکتار که در شهرستان شکسته شد از جمله موفقیت هایی بود که در سال جاری کسب شده شده است.
پالیزگیر افزود: در حوزه گردشگری صدور مجوز کارگاه صنایع دستی و آموزشی افراد در 8 رشته مختلف، راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری از جمله اقدامات انجام شده است.
امام جمعه بخش چهارباغ نیز در این نشست با اشاره به برخی از مشکلات بخش چهارباغ و از مسئولین خواست نسبت به شهرک ابریشم با 8 هزار بنا و 4 هزار نفر جمعیت ساکن اهتمام ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام قادر محمدی گفت: این اجحاف است که مسکن و شهر سازی شهرکی که هیچ زیر ساخت مناسب برای زندگی ساکنین ندارد به زور به شهرداری واگذار کند. شهرداری چهارباغ توان ارائه خدمات به این مجموعه را ندارد.
وی گفت: بلوار پیام نیز مشکلاتی همچون نبود دوربرگردان و روشنایی دارد و از سوئی کثرت تردد و وجود بازار خرید و فروش خودرو معضلاتی را برای این بلوار ایجاد کرده است.
محمدی به آمار طلاق اشاره کرد وگفت: در سال 93 عمده عامل طلاق بیکاری و در سال 94 اعتیاد و درسال 95 شبکه های اجتماعی بوده که باید تلاش کرد این آمار را کاهش داد.
در ادامه رئیس آبفای روستایی ساوجبلاغ از حفر 15 حلقه چاه در شهرستان خبر داد و گفت: آبفای روستایی 25 کیلومتر از شبکه آبرسانی را اصلاح و بازسازی نموده و 1500 کنتور خراب را تعویض نموده که با این کار توانسته مشکل کم آبی روستاها را به حداقل برساند.
سیاوش فرخی افزود: امسال وضعیت آب بهتر از گذشته بوده و با خرید پمپ یدکی و لوازم پیاده ونصب و تجهیز چاه ها برای بیش از 80 درصد چاه ها توانسته ایم حوادث را در حداقل زمان رفع کنیم.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.