به گزارش ایرنا، تقی غیاثی تبار روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: این درحالی است که تعهد استان برای پذیرش کارورز 2 هزارو 500 نفر است.
وی بیان داشت:دراین طرح 128 واحد پذیرنده کارورز نیز ثبت نام کردند.
غیاثی تبار اضافه کرد: یکی از برنامه های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی است که واحدهای صنفی می توانند حداقل 3 نفر را برای اجرایی شدن این طرح جذب کنند.
وی خاطرنشان کرد که تفاهم نامه الگوی سفارش محور نیز بین اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و انجمن کاریابی غیر دولتی منعقد شده که بر این اساس آموزش ها بر اساس سفارش بازار کار ارائه می شود.
غیاثی تبارافزود: اکنون 8مرکز دولتی دراستان البرز فعالیت می کنند که 4 مرکز درکرج که 2مرکز ویژه آقایان و 2 مرکز برای خانم ها و همچنین 400 مرکز آموزش غیردولتی آموزش فنی حرفه ای آزادنیز درمناطق مختلف استان البرز فعالیت می کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: درسه ماه ابتدای سال جاری 650 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی دربخش دولتی ارائه شد و بیش از 550 هزار نفر دربخش های غیردولتی آموزش دیدند.
وی افزود: دوره های کوتاه مدت آموزش فنی حرفه ای بین 4الی 6ماه است که دراین مدت 18هزارو 500 نفر درآزمون های مختلف شرکت کردند .
وی گفت: درصورت پذیرفته شدن و عملکرد مناسب صاحبان صنایع می توانند افراد را جذب و از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.
وی خاطرنشان کرد که دردوره های 18ماهه نیز رشته های مختلف تراشکاری، فرزکاری، جوشکاری و الکترونیک نیز برگزارمی شود که بیش از 85 درصد از آن ها جذب بازار کارمی شوند.
غیاثی تبار به مسابقه های بین المللی امارات اشاره کرده وافزود: استان البرز دونفر در رشته های الکترونیک و راه کارهای تجاری نرم افزاری اعزام می شوند.
وی درخصوص هفته ملی مهارت اشاره کرد وافزود: این هفته از 31تیرماه الی 6 مرداد ماه برگزارشده که به همین مناسبت نمایشگاهی دستاوردهای فنی حرفه ای و مهارت ازسوم تا ششم مرداد در پارک چمران کرج برگزارمی شود.
وی گفت: استان البرز میزبان برگزاری اردوی تخصصی مسابقات جهانی ملی مهارت است که در سال جاری در کشور امارات برگزارمی شود .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز افزود: رشته‌های کنترل صنعتی، طراحی فضای سبز، آشپزی را ازجمله این رشته‌ها در مسابقات جهانی ملی مهارت درکشور امارات است .
وی یادآورشد که سال گذشته بیش از 45 هزار گواهی‌نامه الکترونیکی صادرشده است.
2098/ 6155خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.