عباس سلطانیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: دبیرخانه سلول های بنیادی کشور در پژوهش سرای دانش آموزی استان البرز مستقر است که 300 اثر از دانش آموزان استان ها به این دبیرخانه ارسال و پس از ارزیابی داوران 69 اثر برتر شناخته شد.
وی اظهار کرد: این جشنواره، یک فرصت مناسب و منحصر به فرد برای بروز استعدادها و خلاقیت دانش آموزان در حوزه ی سلول های بنیادین و پزشکی بازساختی است.
وی بیان کرد: شرکت در این جشنواره تعامل دانش آموزان، تبادل تجربیات آزمایشگاهی و تحقیقاتی، ایجاد ارتباطات علمی و دوستانه را در حوزه فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به همراه دارد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: در این جشنواره ملی 600 دانش آموز البرزی فعال در حوزه پژوهشی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در روزهای پنجشنبه و جمعه شرکت کردند.
سلطانیان برگزای این گونه جشنواره ها را در ترویج علم و فناوری و ترغیب آینده سازان این کشور به علوم جدید مهم و تاثیر گذار دانست و اضافه کرد: بخش مهمی از این جشنواره ملی به برنامه های ویژه ی دانش آموزان اختصاص یافت.
وی یاد آور شد: در این جشنواره طرح و ایده های دانش آموزان در زمینه پژوهشی، آموزشی و ترویجی از استان های مختلف کشور ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: مقاله های منتخب دانش آموزان کشور به مدت سه روز در سالن ویژه دانش آموزی در محل برگزاری جشنواره ملی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به صورت سخنرانی ارائه و سایر آثار در غرفه های متعدد به نمایش گذاشته شده است.
سلطانیان اضافه کرذ: توسعه علم سلول های بنیادی در کشور یک موفقیت بزرگ و حائز اهمیتی محسوب می شود و باید به این گونه جشنواره ها توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره سلول های بنیادی می تواند فضایی جذاب برای علاقه مندان به این رشته که در سطوح پایین تری قرار دارند ایجاد می کند تا به فعالیت در این رشته ترغیب شوند.
این مسئول گفت: دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور 70 شرکت دانش بنیان و ارائه 350 محصول در حوزه سلول های بنیادی از 22 الی 24 تیرماه در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.