علی اکبر زارعی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اهتمام و تلاش 4 ساله دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استان دردولت یازدهم بر ناامن سازی فضای استان برای شبکه های قاچاق و حذف وپاکسازی بسترهای وقوع آن در استان است.
وی ادامه داد: بطوریکه اقدامات و برنامه های اجرائی پیش بینی شده در دو بخش مبارزه ای و پیشگیرانه منجر به توقف رشد و حجم قابل توجه قاچاق کالا در استان البرز شده است.
زارعی نژاد گفت: با توجه به ویژگی های جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی البرز، همجواری با بزرگترین مرکز تجاری کشور(استان تهران)،جمعیت 3 میلیونی و وجود پتانسیل های مساعد در امر سرمایه گذاری متوازن استان در توسعه، زمینه‌ مناسبی را برای افراد فرصت طلب و شبکه های قاچاق کالا و به بیان جامع تر تجارت پنهان ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: با تدابیر صورت گرفته مبارزه با پدیده قاچاق در استان البرز از دو بعد ملی و استانی قابلیت تحلیل، پژوهش و ارزیابی است که با اجرای طرح های نظارتی و کنترلی به نتایج قابل قبولی رسیده ایم .
وی با اشاره به فعالیت های کمیسیون در سال 96 اولویت مبارزه با قاچاق کالا در استان را اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر باندهای کلان فعال و ناامن سازی استان درکاهش سود و صرفه اقتصادی برای قاچاقچیان خصوصاً در زمینه کالاها ی نساجی، سلامت محور، دخانی، الکترونیکی و فرآورده های نفتی عنوان کرد.
زارعی نژاد گفت: اولویت بخشی و پیش بینی برنامه های فرهنگی متنوع و گسترده در راستای فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی به منظور ایجاد مشارکت عمومی جامعه ازحمایت تشویق به خرید کالاهای باکیفیت ایرانی و به ویژه تولیدات استان ونیزعدم مصرف کالای قاچاق در دستور کار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز قرار گرفته است.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.