به گزارش ایرنا، علی خیلدار روز یکشنبه در اولین جلسه مجمع معتمدین استان البرز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نگرانی و دغدغه نماینده ولی فقیه در البرز، خانواده های شهدا ، علما را در حوزه فرهنگ و هنر به خوبی درک می کنیم که به حق و شایسته است .
وی ادامه داد: در گذشته این افراد برای تحقق ارزش ها زحمت های زیادی کشیده اند .
وی اضافه کرد: این نگرانی ها و مطالبه گری ها را درک می کنیم که این مساله بار تعهد و مسئولیت ما را صد چندان می کند، انتظار ما این است که خطاها را به ما تذکر بدهند تا بتوانیم معایب مان را برطرف کنیم.
خیلدار در ادامه با اشاره به اینکه یکی از سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز حمایت از سازمان های مردم نهاد است اظهار داشت: تقویت بخش خصوصی و حمایت از سازمان های مردم نهاد در آینده یکی از برنامه های اداره کل است ، نقش ما حمایتی و نظارتی است و نه دخالت .
وی ادامه داد: به طور یقین کلامی که از تریبون بخش خصوصی خارج می شود مثمر ثمر تر بر روی مردم خواهد بود و در این خصوص از سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه فرهنگی دعومت می کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه با بیان اینکه همه مسئولین باید پاسخگوی مردم باشیم اظهار داشت: در این استان استعدادها و پتانسیل های زیادی در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که با این ظرفیت ها می توان قله های بزرگ هنری در سطح کشور و بین المللی را به دست هنرمندان البرزی فتح کرد.
خیلدار با اشاره به اینکه هرگز اجازه ورود سیاست به عرصه هنر را نخواهیم داد گفت: حوزه فرهنگ، هنر و رسانه نباید دچار سیاست زدگی شود چرا که در این صوت آفت بزرگی است و ما را به حاشیه می برد.
وی همچنین به ساماندهی و تقویت شبکه رسانه ای در استان اشاره و افزود: به دور از هر گونه گرایش سیاسی بنا داریم که شبکه رسانه ای در البرز را ساماندهی و تقویت کنیم، پیگیر مطالبات آنها هستیم و از رسانه ها حمایت می کنیم.
خیلدار ادامه داد: انتظار ما از مدیران در قبال رسانه ها نیز این است که ظرفیت خود را بالا ببرند ، رسانه یک فرصت برای مدیریت و حکومت است و باید از این فرصت استفاده کرد ، مدیران در مقابل انتقاد رسانه ها نباید سریع دست به قلم شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه البرز جزء استان هایی بوده که در بخش آسیب های اجتماعی با مشکلاتی مواجه است ،تاکید کرد: این امر نتیجه بی توجهی به فرهنگ است و علاج مقابله با این آسیب های اجتماعی توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است.
وی افزود: نسل جوان و نوجوان امروز ما به شدت در معرض هجمه آسیب های فرهنگی قرار دارند و در این بین کانون خانواده نیز که به عنوان یک محور اصلی حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی می تواند باشد نیز در حال آسیب دیدن است .
خیلدار گفت: برای مقابله با این آسیب ها می توانیم طرح تعالی خانواده ، گسترش رابطه مراکز هنری و فرهنگی با خانواده ها و جذب جوانان و نوجوانان را از طریق مراکزی مانند کانون های فرهنگی مساجد ارتقاء دهیم.
وی ادامه داد: 400 کانون فرهنگی مساجد در استان البرز داریم که می توانیم این تعداد را تا یک هزار کانون با هدف ارتقای فرهنگ در استان افزایش دهیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: استان البرز یکی از استان های مهاجر پذیر کشور است که این مساله می تواند هم تهدید و هم فرصت باشد ، مناطق حاشیه نشینی در استان داریم که بنا داریم با برنامه ریزی های دقیق تدابیر خوب فرهنگی را در این مناطق اجرایی کنیم.
خیلدار اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز این است که کارهای فرهنگی و هنری را از کرج به شهرستان ها ببریم و ارتقای فرهنگی را در تمامی شهرستان های استان داشته باشیم.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.