سرهنگ همایون شریفی درگفت وگو باخبرنگارایرنا افزود : پلیس راهنمایی ورانندگی البرز با توجه به پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.
وی اضافه کرد: طبق قانون، تردد وسائط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت در سطح استان ممنوع بوده و این وسائط نقلیه به پارکینگ منتقل می شوند.
وی تاکید کرد: با توجه به غلظت آلاینده ها در برخی شهرهای بزرگ کشور از جمله کرج این طرح به صورت ویژه در استان البرز اجرایی شده است.
شریفی اضافه کرد:پس از توقیف این خودروها،آنها پلاک تعمیرگاه می گیرند وباید نسبت به تعمیر و رفع آلایندگی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد که رانندگانی که وسیله نقلیه آن ها دارای نقص فنی بوده و ایجاد آلودگی می کند سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنند تا سبب افزایش آلودگی بیشتر نشود.
وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت هوای کلانشهر کرج انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
وی افزود: اکنون13 مرکز معاینه فنی خودرو دراستان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، سه مرکز درنظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.
2098/ 6155 خبرنگار: مریم صوفی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.