علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: روستای فرخ آباد زیبادشت در سومین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب از بین یکهزار روستای کشور موفق به کسب رتبه برتر شد و به مناسبت روز دهیاری ها پس از انجام جلسات هماهنگی مقرر شد بزرگترین میز مطالعه روستایی کشور به طول 400 متر در خیابان شهید بهشتی این روستا برپا شود.
وی افزود: برگزاری مسابقه داستان نویسی، برپایی ایستگاه گریم و نقاشی کودک، برپایی ایستگاه آموزش اوریگامی، تقدیر از اعضای فعال کتابخانه فرهنگ، برپایی نمایشگاه کتاب، استقرار قفسه اهدای کتاب و همچنین امکان عضویت رایگان شرکت کنندگان در کتابخانه فرهنگ را از برنامه‌های جنبی این اقدام فرهنگی دانست.
وی افزود: هدف از این اقدام ترویج فرهنگ کتاب خوانی در این روستا بود که با حضور حداکثری مردم فهیم منطقه مواجه شد تا ساعاتی را در کنار خانواده به مطالعه بپردازند، امید است با برگزاری این همایش ها میزان مطالعه را در کشور و به خصوص جوامع روستایی ارتقا داد.
وی با تاکید بر اینکه در جوامع امروزی ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به خصوص در روستاها بسیار حائز اهمیت است، گفت: مطالعه آزاد بویژه در کودکان و نوجوانان باعث بالا رفتن سطح فکر و فعال شدن می شود همچنین امکان یادگیری کتب، دروس و موضوعات مختلف برای فرد بهتر فراهم می شود.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.