خسرو ساکی روز جمعه در گفت و گو یا ایرنا افزود: اولین گروه دانش آموزی البرز به این اردوی ملی اعزام شده است تا دانش آموزان دختر و پسر این استان در کنار سایر دانش آموزان کشور یک دوره خوب تفریحی ، ورزشی آموزشی ، فرهنگی و مهارتی را در اردوگاه تهران سپری کنند.
وی اظهار کرد :این اردوی علمی - معنوی بی تردید در تربیت و ساختن معنوی دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش، تربیت و پرورش معنوی دانش آموزان در مرحله نخست قرار دارد ، خاطر نشان کرد: در کنار پرورش ،آموزش است که مکمل پرورش گشته و جامعه را به سمت و سوی هدایت، تعلیم و تربیت اسلامی سوق می دهد.
وی بیان کرد: اردوهای علمی ، تفریحی و تربیتی، فرصتی است که دانش آموزان می توانند، با استقلال و نظام مندی آشنایی پیدا کنند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند زیرا در همین اردوها است که بسیاری از استعداد های نهفته دانش آموزان به فعلیت و منصه ظهور می رسد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: امیدواریم ضمن اختصاص دادن سهمیه های بیشتر اردویی به مناطق کم برخوردار بتوان گام بزرگی در شکوفایی استعدادهای فرزندان این مرزو بوم برداشت .
ساکی تصریح کرد: اردوی علمی – پرورشی بنیاد علوی هر ساله از سوی بنیاد علوی برای دانش آموزان بی بضاعت کشور برگزار می شود که نقش بسیار سازنده ای در تقویت بنیه علمی و اخلاقی دانش آموزان دارد.
وی یاد آور شد: اردوهای علوی معمولا به صورت هفتگی در منطقه خوش آب و هوای لواسانات تهران در مرکز اردوهای بنیاد علوی برگزار می شود که دانش آموزان در این اردوها بر اساس برنامه های مدون، با مباحث علمی،تفریحی و اخلاقی با حضور مربیان برجسته آشنا می شوند.
وی در ادامه خواستار افزایش سهمیه البرز در اعزام دانش آموزان بی بضاعت در اردوی بنیاد علوی شد و اضافه کرد: در مناطق کم برخوردار نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش این استان دانش آموزان زیادی وجود دارند که نیاز به شرکت در این اردوی ملی دارند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.