به گزارش ایرنا،ولی گودرز چگینی روز پنجشنبه در نشست استاندارالبرز در محل سیلوی استان البرز مستقر در شهرستان فردیس افزود: در زمان حاضر 750 هزارتن گندم در سیلوی استان ذخیره است که برای 39 ماه آینده استان کافی است .
وی تصریح کرد: سهم گندم مصرفی کارخانه های استان ماهانه 55 هزار و 250 تن است که مقدار 66 درصد تولید آرد خبازی کارخانه های البرز در استان تهران مصرف می شود.
چگینی گفت: مقدار 19 هزار و 50 تن گندم مصرفی استان البرز و مقدار 36 هزار و 200 تن گندم مصرفی استان تهران است.
وی استان البرز را جزء اولین استان های کشور در صادرات گندم و مشتقات آن دانست و افزود: 20 کارخانه آرد در استان فعالیت می کند واستاندارد آرد تولیدی البرز از شاخص 18 به 15 درصد رسیده است.
وی در ادامه افزود: با توجه به کاهش 3 درصدی در اجرای استاندارسازی 400 تن در ماه صرفه جویی در آرد داشته ایم.
وی اظهار داشت: از نظر سلامت پزشکی آرد خبازی ها دارای 3 درصد سبوس بیشتر است.
مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان البرز گفت: سال گذشته حدود 43 هزارتن گندم تضمینی و حدود 421 تن کلزا از کشاورزان خریداری شد .
چگینی به ایجاد 4 مرکز خرید گندم در استان البرز اشاره کرد ، افزود: در سال جاری تاکنون حدود 40 هزار تن گندم و 600 تن کلزا از کشاورزان استان البرز خریداری شده که تاکنون ادامه دارد.
وی به اجرای پروژه حمل ریلی گندم در سیلوی استان البرز اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت پایلوت حمل ریلی گندم کشور در استان البرز راه اندازی و تا 45 روز اینده به بهره برداری می رسد.
مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی استان البرز گفت: در سالهای گذشته انبارهای چادری سیلو فرسوده بودند که سال گذشته با تعمیر و بازسازی انبار روباز 130 هزار تن گندم ذخیره شد که با تعمیر و بازسازی انبار روباز سیلو توانستیم 76 میلیارد ریال صرفه جویی برای سیلوی استان داشته باشد.
چگینی افزود: 95 هزار تن میزان ذخیره سازی گندم قبل از مرمت سایت های روباز بود که میزان ذخیره سازی بعداز مرمت سایت ها به 225 هزار تن رسید.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.