به گزارش ایرنا، آیت الله محسن کازرونی عصر چهارشنبه در همایش بزرگ حافظان وحی در سالن اجتماعات کانون بسیج کرج افزود:تنها منبعی که بعد از هزاران سال امروز می توان بدون دغدغه، شک و تردید در سرچشمه اش قرار گرفت قرآن کریم است.
وی اضافه کرد:امروز نشستن در مقابل قرآن یعنی نشستن در مقابل خود خداوند و این امتیازی است که هیچ دینی به جز اسلام از آن برخوردار نیست.
کازرونی گفت:قرآن سرمایه بزرگ الهی برای مسلمانان است که باید هر چه بیشتر از آن بهره و با یک بصیرت و عنایت ویژه آن را در تمامی شئون زندگی به کار برد.
وی ادامه داد: با گذشتن بیش از هزاران سال از وحی شدن قرآن به پیامبر اسلام، امروز بدون هیچ دخل و تصرفی همانگونه که به دست پیامبر اکرم(ص) وحی شده به دست ما رسیده است.
کازرونی با بیان اینکه در قرآن ما انسان ها بازیگریم و نه تماشگر اظهار داشت:این گونه نیست که در قرآن ایات مربوط به تهمت را بخوانیم اما به دیگران تهمت بزنیم این ممکن نیست، آیات مربوط به ربا را بخوانیم اما ربا خوار باشیم، بلکه باید به قرآن و دستورات الهی جامه عمل بپوشانیم.
وی ادامه داد:قرآن کتاب نورانی غنیمت بزرگی برای تک تک ما است و همانگونه که در قرائت و فکر به آن تامل می کنیم حدود الهی را نیز حفظ ، پیاده و تلاش کنیم تا در عرصه عمل نیز موفق باشیم.
امام جمعه سابق کرج در ادامه با بیان اینکه کرج نیازمند کارهای قرآنی بسیاری است بیان داشت: خوشبختانه در این خصوص گام های بسیار خوبی برداشته شده و امروز شاهدیم که در این عرصه نخبگان بسیاری تربیت شده اند.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.