به گزارش ایرنا ، امروز پس از گذشت چندین سال از پروژه مسکن مهر شاهد روشن شدن چراغ خانه هایی هستیم که صاحبانش سالها درانتظار آن بودند.
با تسهیلاتی که در دولت یازدهم برای ساماندهی پروژه های مسکن مهر اختصاص داد، بیش از 43 هزار واحد تکمیل شد تا مردم این استان خانه دار شوند.
با حمایت های دولت تعداد قابل توجهی از پروژه های مسکن مهر در این دولت ساماندهی شده است و افزایش سقف تسهیلات بانکی از 30 به 40 میلیون یکی از آن امتیازاتی بوده که در دولت یازدهم پیگیری و اجرایی شد تا از 90 هزار واحد در استان البرز، 43 هزار 500 واحد فروش اقساطی شده و تحویل مردم شود.
استاندار البرز گفت که تکمیل واحدهای مسکن مهر استان در دوره دولت یازدهم با 45 هزار واحد به 3 برابر افزایش یافت.
سید حمید طهائی افزود:‌ در حوزه مسکن مهر 18 هزار واحد مسکن در ابتدای دولت یازدهم بهره برداری شده بود که در این دولت 45 هزار واحد آماده بهره برداری شده است.
وی همچنین ادامه داد: تعداد واحدهای مسکن مهر آماده شده در این دولت سه برابر دولت قبل است.
استاندار البرز خاطرنشان کرد:‌ با همت مضاعف دولت یازدهم برغم تمامی مشکلات مالی، برای احداث زیر ساخت های مسکن مهر البرز 194 میلیارد تومان پرداخت شده و 1100 میلیارد تومان تسهیلات نیز اختصاص یافته که روند توسعه مسکن مهر را سرعت بخشیده است.
طهائی همچنین گفت: در بخش آب نیز 5 میلیون مترمکعب از سد طالقان برای شهر هشتگرد اختصاص یافت و دستگاه مجری آب منطقه ای موظف شده تا فصل گرما بتواند این پنج میلیون مترمکعب را با ایجاد تصفیه خانه و خط انتقال به شهر جدید برساند.
وی خاطرنشان کرد: با واحدهایی در مسکن مهر مواجه بودیم که هیچ امکاناتی نداشتند و بدون توجه به امور زیربنایی خانه تحویل مردم داده شده بود که اولین نکته توجه به نکات رفاهی و تامین امکانات لازم برای آنان بود که مورد توجه دولت قرار گرفت .
استاندار البرز اضافه کرد: آب و تصفیه فاضلاب در هشتگرد جدید از جمله این موارد بود و برق رسانی لازم نیز صورت گرفت .
وی ادامه داد: امروز با تعدادی از واحدهای مسکن مهر مواجه هستیم که متقاضی ندارند چراکه در بافت نامناسب و حاشیه قرار گرفته اند.
طهائی گفت: این واحدها نیز بیانگر بی برنامگی برای ساخت آنها بوده و تبدیل به یک زائده ای در حاشیه شهر شده اند.
وی اضافه کرد: درصورتی که این واحدها می توانست دربافت های فرسوده شهر ساخته شود تا شهر هم ابادتر شود .
تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان(دبیرشورای مسکن) که در جلسه شورای مسکن استان گزارش کاملی از وضعیت سایت پروژه های مسکن مهر به استاندار ارائه داد، می گوید: از سهم 90 هزار واحد در استان البرز، تعداد 7 هزار و 859 واحد مسکن مهر از تسهیلاتی که دولت در اختیار قرار داده استفاده کرده اند.
اما آنچه همواره دغدغه پروژه های مسکن مهر بوده بحث زیرساخت ها و اقدامات روبنایی نظیر؛ انشعاب ها،خدمات آموزشی و تفریحی مورد نیاز ساکنان این مناطق بوده و با اقدامی که دولت در این زمینهانجام داده تا حدودی زمینه جذب ساکنان سایت مسکن مهر را فراهم آورده است.
رضایی که دبیری شورای مسکن استان را نیز عهده دار است از تعامل بین دستگاه‌های استان برای ایجاد این زیرساخت ها خبر می دهد و عنوان می کند:با همکاری مسئولان دستگاه های مرتبط نیازهای موجود در سایت مسکن مهر نظیر ایجاد انشعاب آب،برق و گاز فراهم شده است و بزودی عملیات محوطه سازی پروژه‌ها آغاز می شود و نیازهایی مانند تکمیل واحد‌های آموزشی نیز پیش بینی شده و در هر یکاز شهرک‌های ماهدشت و ابریشم یک واحد آموزشی ساخته خواهد شد البته، به دنبال این هستیم تا در این پروژه‌ها واحد‌های تجاری و خدمات رسان نیز جانمایی شود.
دبیر شورای مسکن استان در گزارش به استاندار از وضعیت پروژه ها گفت : تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا قول رئیس‌جمهور مبنی بر تکمیل پروژه های مسکن مهر تا پایان سال جاری محقق شود و کلید خانه ها به مردم واگذار شود.
رضایی درباره آخرین وضعیت سایت شهرک ابریشم و ماهدشت نیز عنوان کرد: پروژه‌های شهرک ابریشم 92درصد و شهرک ماهدشت 95.5درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.