به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ باتسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) افزود: درآستانه روز قدس آن‏هم در شرایط امروز جهان و منطقه و نابسامانی حاکم بر کشورهای اسلامی به‏ویژه خیانت برخی سران کشورهای عربی و به‏اصطلاح اسلامی که با حمایت همه‏جانبه از فتنه داعش و تکفیر و میدان‏داری جنگ های نیابتی و سیاست های استکباری اسلام‏هراسی و شیعه‏هراسی و ایران‏هراسی به‏دنبال به فراموشی سپردن مسأله اول جهان اسلام یعنی قدس و فلسطین و جنایات رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی هستند.
وی ادامه داد: در این شرایط بر همگان تکلیف است که به صحنه بیایند و به فضل الهی در شکوه بخشیدن به مراسم راهپیمایی روز قدس بیش از گذشته اهتمام بورزند.
امام جمعه چهارباغ خطبه نخست را به گوشه ای از فضائل والای حضرت علی (ع) اختصاص داد و گفت: تجلی همه خوبی‏ها در سیرت امام المتقین علی(علیه‏السلام) است که الگوی زندگی دنیا و معیار سنجش عمل ما در آخرت می‏باشد.
وی درادامه با تاکید بر انس طالبان هدایت با نهج البلاغه تصریح کرد : نهج البلاغه کتابی است مملو از سفارشات الهام‏بخش و نجات‏آفرینش که پس از قرآن، هیچ کتابی به جامعیت آن وجود ندارد و بهترین معرِّف عظمت و شخصیت آسمانی حضرت امیر مومنان علی (ع) است.
امام جمعه چهارباغ درادامه بااشاره به اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر لغو سند 2030تصریح کرد: اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی قابل تقدیر و تشکر است .
وی خاطر نشان کرد :البته منفعت ملی طبق تفسیری که رهبرمعظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام بیان داشتند، آن‏جا که فرمودند همه‏چیز در نظام باید مطابق با مصلحت و منفعت ملی باشد و ملاک و معیار سنجش منفعت ملی را نیز 3 عنصر اساسی اسلام و پیشینه تمدنی و تاریخی ایران و شعارها و آرمانهای انقلاب مطرح فرمودند.
6155/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.