به گزارش ایرنا،برزین ضرغامی روز پنجشنبه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید با سیاستگذاری و حمایت هدف دار و ضابطه مند از فعالان و موسسات قرآن و عترت در راه توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) گام های موثری برداشته اظهار داشت: اعطای ٥٠ درصد اعتبار حمایتی از موسسات قرآن وعترت و فعالان قرآنی به همین منظور بوده است.
وی افزود: استان البرز نیز دارای ظرفیت ها و استعدادهای بالایی در حوزه فعالیت های قرآنی است و البته مختصات فرهنگی-اجتماعی و مذهبی این استان نیز ایجاب می کند تا با رصد و برنامه ریزی دقیق تری نسبت به هدایت و حمایت بیشتر از فعالیت های قرآنی و مذهبی همت گماریم .
ضرغامی گفت: به همین منظور و با هدف اجرای ماده ٧ همین آئین نامه، در صدد آن هستیم تا با جلب موافقت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، مقدمات تصویب و تخصیص اعتبار ویژه برای موسسات و فعالیتهای قرآنی البرز در سال ٩٦ به تصویب برسد.
وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت در آئین نامه امسال، نگاه تعاملی و تخصیص اعتبار از سرفصل وزارت فرهنگ به دانشگاه ها و حوزه های علمیه است که طبعا بر اساس آئین نامه مذکور درصد قابل توجهی از اعتبارات میتواند به حوزه های علمیه و دانشگاه های استان البرز اختصاص یابد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز آمادگی آن را دارد تا با پیگیری ویژه نسبت به اخذ این حمایت ها اقدام نماید.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز همگرائی و هم افزائی در فعالیت های قرآنی را یک ضرورت و نیاز مهم عنوان و تصریح کرد:بی شک رسیدن به افقهای مطلوب حوزه قرآن و عترت تنها در پرتو تشریک مساعی ،تجمیع توان و استعدادهای دستگاهها ، فعالان و خادمان قرآن و عترت محقق خواهد شد.
ضرغامی افزود: به همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچون سال های گذشته آماده تعامل و هم افزائی با سایر دستگاههای فعال در حوزه قرآن و عترت است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام آئین نامه و نحوه توزیع یارانه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و استان های مجری جشن رمضان برای چهارگروه موسسات قرآنی،حوزه های علمیه،دانشگاه ها وفعالان قرآنی خبرداد و گفت: امیدواریم با بهره گیری از تدابیر و برنامه های پیش بینی شده و همت شهروندان زمینه بهره مندی هرچه بیشتر آحاد جامعه از ظرفیت های بالای این نمایشگاه فراهم آید.
ضرغامی افزود: امسال در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت ضوابط و شرایط ویژه ای برای دریافت بن خرید محصولات فرهنگی و مذهبی ویژه موسسات قرآنی،حوزه های علمیه،دانشگاه ها و خادمان قرآنی در نظر گرفته شده که این آیین نامه متناسب با ظرفیتهای موسسات و سیاستهای حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم و اعلام شده است.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.