به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز چهارشنبه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ و برگزاری یکصد و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در این شهرستان، گفت: ستاد تسهیل استان تا کنون بیش از یک هزار و 780مصوبه داشته که باید این مصوبات پالایش و بررسی شود.
وی خاطرنشان کرد: ظرف مدت 15 روز نتایج بررسی اعلام و طبق قوانین دستگاه ها در بحث استعلام نیز دبیرخانه ستاد تسهیل پیگیر باشد تا مشکلات در فرایند استعلام ها بررسی شود.
استاندار البرز با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری و شعار سال، رویکرد و اهداف دولت اشتغال و تولید است، گفت: دولت تدبیر و امید دنبال عمل و اجراست و حمایت از بخش خصوصی سرلوحه کار دولت قرار دارد.
وی تصریح کرد: بخشی از مطالبات در تغییر کاربری ها نیز با قوانین سازمان توسعه اجرایی شود.
استاندار البرز درباره استعلام ها نیز گفت: تنها باید توسط یک دستگاه استعلام ها صورت گیرد و از مراجعه مردم به دستگاه های مختلف جلوگیری شود.
وی افزود: صنعت باید حامی مطالبات واحدهای تولیدی و بخش خصوصی باشد و از این مجرا اقدامات قانونی صورت گیرد و واحدهای تولیدی تجمیع شده در قالب شهرک صنعتی نیز به فراخور استعدادها ساماندهی شوند.
استاندار البرز گفت: یکی از مطالبات واحدها تامین منابع آب است که با صدور مجوزها می شود بخشی از نیازهای این واحدها را برطرف کرد.
یکصد و سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز روز چهارشنبه به صورت میدانی، با حضور استاندار، معاون امور اقتصادی و جمعی از مدیران اقتصادی در بازدید از 3 واحد تولیدی در شهرستان ساوجبلاغ تشکیل شد.
در پایان این بازدید مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی سوپا (کارخانه تولید تجهیزات پزشکی)، شرکت گلنان تولیدکننده انواع مخلوط های قنادی و کارخانه هیمالیا تولید کننده یخچال در دیدار مشترک با استاندار البرز دغدغه ها و موانع فرا روی تولید را مطرح کردند.
جلوگیری از واردات کالاهای مشابه، نوسازی ماشین آلات در خطوط تولید، بهره مندی از بسته های حمایتی سازمان توسعه تجارت و تسهیل در ایجاد بازارهای صادراتی به منظور توسعه خدمات داخلی از مسایل طرح شده در دیدار با هیات مدیر شرکت سوپا بود.
تفویض اختیار برای رفع مشکلات واحدها، پالایش و مرور مصوبات و پیگیری اجرای آن توسط دستگاه ها، اجرای سامانه استعلامات الکترونیک و ارایه طرح مشترکی جهت اجرای طرح توسعه از مصوبات نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز بود.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.